Technologie drukarskie – jakie etykiety warto wybrać dla swoich produktów?
Wybór odpowiedniego rodzaju etykiet dla swoich produktów ma duże znaczenie z biznesowego i wizerunkowego punktu widzenia. Dobrze zaprojektowana etykieta sprawia, że klienci chętniej sięgają po dany produkt i mogą obdarzyć markę większym zaufaniem.
Rodzaje etykiet
Na rynku dostępne są różnorodne rodzaje etykiet, czyli nośników informacji o produkcie. Do najpopularniejszych typów etykiet można zakwalifikować następujące:
- •Etykiety na mokro, czyli tradycyjne, które są bardzo rzadko wykorzystywane obecnie ze względu na to, że konieczne jest najpierw nałożenie kleju na produkt, a dopiero później samej etykietki.
- •Etykiety samoprzylepne, które są wyposażone w klej, dzięki czemu proces ich przylepiania jest dużo szybszy; tego typu nalepki dodatkowo świetnie się prezentują na produktach.
- •Etykiety termokurczliwe, czyli shrink sleeve, których cechą charakterystyczną jest idealne dopasowanie do kształtu opakowania. Można na nich zmieścić wiele informacji dla klientów.
- •Etykiety wielostronicowe, przeznaczone do leków oraz kosmetyków, można na nich zawrzeć różnorodne dodatkowe dane, skład i informacje.
- •Etykiety VOID, czyli plomby zabezpieczające dany produkt, na przykład spożywczy lub elektroniczny. W sytuacji, gdy taka plomba jest naruszona, klient może być pewny, że ktoś próbował otworzyć dany produkt.
Technologie drukarskie używane w Unilogo pozwalają na stworzenie dwóch rodzajów etykiet, samoprzylepnych i termokurczliwych, które niezmiennie cieszą się dużą popularnością wśród klientów.
Jakie etykiety warto wybrać?
Decydując się na etykiety na swoje produkty, warto zastanowić się nad potrzebami własnymi oraz konsumentów. W przypadku butelek, słoików, a także opakowań z kosmetykami warto postawić na etykiety termokurczliwe, które idealnie dopasowują się do danego produktu, a dodatkowo prezentują się elegancko, nowocześnie i innowacyjnie. Ten rodzaj etykiet warto także wybrać w przypadku opakowań, które mają nieregularne kształty. Z takich owijek bardzo chętnie korzystają producenci alkoholi, napojów gazowanych, a także eleganckich kosmetyków. Warto dodać, że etykiety typu shrink sleeve można dodatkowo uatrakcyjnić, na przykład dodając świecący lub matowy papier, ciekawe elementy.
Etykiety samoprzylepne to z kolei dobry wybór dla tych właścicieli firm, którym zależy na zwyczajnych opakowaniach produktów oraz na większej oszczędności. Takie etykiety świetnie sprawdzają się do oznaczania artykułów spożywczych, na przykład w trakcie inwentaryzacji w sklepie. Warto pamiętać o tym, że obecnie etykiety są jednym z czynników, które mogą wpłynąć na wybór konsumenta w sklepie lub na stronie internetowej. To właśnie opakowanie produktu oraz informacje na etykiecie zwracają uwagę. Atrakcyjne wizualnie i treściowo etykiety zachęcają klientów do zakupów.
Dodaj komentarz