Jak zostać inwestorem giełdowym?

Wszyscy wiemy, jak silna i ciekawa jest magia pieniądza. Wszyscy chcemy być bogaci, zarabiać dużo pieniędzy, pławić się w luksusie. Pensja z etatu już nie starcza, innych zajęć na horyzoncie nie widać, myślisz pewnie - chcę zacząć grać na giełdzie! W tym poradniku napiszę w kilku krokach jak zostać inwestorem giełdowym.

1

Zbuduj cel i motywację.

Wbrew pozorom, samo zostanie inwestorem nie jest takie trudne. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, by zainwestować w swoją świetlaną przyszłość, jest ustalenie celu. Napisz na kartce co tobą kieruje, a także co chcesz osiągnąć w zawodzie inwestora giełdowego. Czytaj tą kartkę codziennie rano i wieczorem, by zapamiętać na trwałe, kim chcesz zostać i co Tobą kieruje.

2

Zmień swoje nawyki.

Istotą dobrego inwestowania jest dostrzeganie okazji i dobra analiza rynku. Zacznij od analizy swojego portfela oraz budżetu domowego. Pierwszym krokiem do oszczędzania powinno być ograniczenie Twoich nawyków do wydawania ciężko zarobionych pieniędzy. Jeżeli po drodze do pracy codziennie kupujesz puszkę coli, dojeżdżasz do pracy taksówką, czy też palisz parę paczek papierosów codziennie - natychmiast ogranicz te nawyki. Zmień papierosy na e-papieros, a taksówkę na rower. Jeśli będziesz robić to sumiennie, po chwili zobaczysz znaczny przypływ gotówki w Twoim portfelu. Zastanów się też, jak z jednej wydanej złotówki osiągnąć dwuzłotowy zysk. Taka umiejętność jest konieczna do zostania inwestorem giełdowym z prawdziwego zdarzenia.

3

Zacznij pogłębiać swoją wiedzę.

Zacznij poszerzać swoje wiadomości z zakresu ekonomii i finansów. Możesz kupować książki, bądź też szukać wartościowych źródeł wiedzy w Internecie. Nie rób tego po łebkach, zrozumienie sposobu, w jaki działa giełda, co to są lokaty, przychód pasywny sprawią, że nieznany Ci kilka miesięcy temu świat stanie się niczym Twoje własne podwórko.

4

Zrób sobie swoisty trening.

Na tym etapie wiesz już dużo o funkcjonowaniu giełdy, różnych narzędziach finansowych, ale w praktyce jeszcze nigdy nie grałeś aktywnie na polskim GPW. To sprawia, że będziesz bał się inwestować własne, ciężko zarobione pieniądze. W takim wypadku zrób sobie "okres testowy". Znajdź internetowe gry giełdowe, które opierają się na tych samych zasadach, co giełda, ale nie musisz wnosić w nie ŻADNEGO wkładu finansowego. Dzięki aktywnemu uczestnictwu w takich grach nabierzesz doświadczenia i poczujesz jak to jest grać na giełdzie.

5

Nie bój się inwestycji!

Po pewnym czasie spędzonym na internetowych symulatorach giełdy, możesz zacząć inwestować swoje prawdziwe pieniądze. Dzięki nabranemu wcześniej doświadczeniu, dużej wiedzy, będziesz dokonywał trafnych decyzji, a twoje analizy rynku będą nieomylne.

Ze swojej strony mogę życzyć Ci tylko powodzenia!

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 27.05.2012

Komentarze

I tak i nie. Są rzeczy do których się ktoś nadaje, są i takie, za które nie ma co się zabierać. Dam bardzo prosty przykład. Na 100magistrów matematyki, jeżeli 5trafi się na prawdę dobrych, to mówimy tu o sukcesie. Zakładając oczywiście, że wszyscy zdobyli te same wykształcenie i dysponują podobną wiedzą. Mieć wiedzę to połowa sukcesu. Umieć je odpowiednio wykorzystać to bezcenna umiejętność.

Oczywiście, zgadzam się, ale zawsze mamy wpływ na swoje cechy charakteru, więc możemy choć trochę nad nimi popracować, by polepszyć nasze wyniki na giełdzie :). Może diametralnie ich nie zmienimy, ale zawsze coś.

Dobre, tylko niestety nie dla Wszystkich. Zapomniałeś jeszcze dodać, że dobry inwestor to nie tylko wiedza i doświadczenie, ale również odpowiednie cechy charakteru oraz tak bardzo potrzebna do tego intuicja.