Jak wycenić opłacalność reklamy internetowej?

Porada dotycząca sposobu oceny kampanii reklamowych w internecie (linkowych, bannerowych) pod względem opłacalności.

1

Do sprawdzenia skuteczności kampanii reklamowej służy wskaźnik ROI (return on investment).
Najpierw korzystając z danych historycznych (jeśli takie posiadasz) lub szukając w internecie znajdź możliwie jak najbardziej prawdopodobny wskaźnik CTR (click through rate) - brzmi to trochę poważnie, ale oznacza po prostu procent kliknięć w reklamę (banner/link reklamowy np. dla początkujących e-biznesmenów w przypadku modułów linków CTR wynosi mniej więcej 0,15%-1%, zależnie m.in od tematyki strony i umiejscowienia reklamy.


2

Następnie korzystając z danych historycznych (jeżeli takich nie masz, koniecznie zainstaluj Google Analytics - statystyki Google) sprawdź, jaki procent osób odwiedzających Twoją stronę wykonuje pożądaną przez Ciebie akcję (zapisuje się na newslettera, kontaktuje, zamawia produkt). Jest to tzw wskaźnik CR (Conversion Ratio).


3

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie, ile "wart" jest pojedynczy klient, czyli średnio za jaką kwotę zamawia produkty.


4

Następnie wyliczamy wskaźnik
ROI = (ilość wyświetleń reklamy*CTR*CR*wartość klienta)/koszty kampanii
czyli:
- ilość wyświetleń reklamy * procent osób, które przejdą na stronę * procent osób, które będąc na stronie wykona określoną akcję * przychód od klienta
- i to wszystko podzielić przez całkowite koszty kampanii.
Jeżeli wynik jest mniejszy od 1 - kampania jest nieopłacalna.
Jeżeli wynik jest równy 1 - kampania się tylko zwraca.
Jeżeli wynik jest większy od 1 - kampania jest opłacalna.


Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 13.11.2010

Komentarze