Jak tanio, szybko i skutecznie reklamować swoją firmę, usługi i produkty?

Jednym z tańszych sposobów na partyzanckie reklamowanie usług i produktów swojej firmy jest wykorzystanie wizytówek. W podobny sposób możemy przeprowadzić małą kampanię reklamową przy użyciu ulotek. Wszystko, czego potrzebujemy to: ogólne wizytówki firmy (nie imienne, obrazujące oferowany asortyment), odpowiednie stojaczki i dobry pomysł na rozdystrybuowanie wizytówek po firmach, sklepach i innych miejscach, w których zachodzi duże prawdopodobieństwo pojawienia się potencjalnych klientów dla naszej działalności.

  • Koncepcja wizytówki
  • Plan dystrybucji wizytówek
1
Przykład Przykład

Zamawiamy wizytówki (ulotki). Wystarczy poszukać w Internecie odpowiedniej agencji reklamowej, drukarni internetowej lub innej firmy zajmującej się tworzeniem projektów materiałów reklamowych i ich drukowaniem. Wiele firm oferuje kompleksowe usługi w tym zakresie za pomocą np. serwisu Allegro. W wyszukiwarce należy wówczas wpisać np.: „wizytówki 1000szt. + projekt”. Gdy mamy już gotowy projekt sprawa jest prostsza. Oszczędzamy wtedy czas spędzony na wymianie maili z poprawkami i nagłymi zmianami koncepcji. Projekt należy jednak skrupulatnie dopracować.

W trakcie projektowania wizytówki firmowej warto zwrócić uwagę na to, żeby była czytelna, nieprzepełniona informacjami, wyraźnie sugerująca przedmiot naszej działalności za pomocą grafiki, chwytliwych haseł reklamowych itp. Wizytówka może być jedno lub dwustronna, laminowana lub nie, w formacie 90x50mm lub innym. Orientacyjne ceny na serwisach aukcyjnych to ok. 70-100PLN za 1000szt. i ok. 120-150PLN za 2000szt.


2
Stojaczek Stojaczek

Kolejnym krokiem jest zamówienie dopasowanych do formatu wizytówek stojaczków. Ilość stojaczków dopasowujemy do ilości zamawianych wizytówek (przykładowa proporcja- 40:1). Wizytówki umieszczone w stojaczkach wyglądają dużo bardzie profesjonalnie, są chętniej przyjmowane do wyeksponowania przez inne firmy oraz skuteczniej zachęcają klienta do sięgnięcia po nie.

Na serwisach aukcyjnych reklamuje się wiele firm w tym zakresie. Wystarczy wyszukać frazę: „stojaczki na wizytówki”. Nie warto kupować drogich, gdyż to już do nas nie wróci. Odpowiednia cena to ok. 1 PLN za sztukę.


3
Stojaczek Stojaczek

Teraz już wystarczy zaplanować, w jakich miejscach, firmach, sklepach wyeksponujemy nasze wizytówki (prosząc oczywiście o zgodę osobę decyzyjną). Wybierajmy takie miejsca, w których z dużym prawdopodobieństwem mogą pojawić się nasi potencjalni klienci. Przeanalizujmy w głowie wszystkich znanych nam właścicieli firm i znajomych pracujących w atrakcyjnych dla tego projektu firmach.

Pozdrawiam! Marcin Trzos


4

Uwagi i spostrzeżenia

  • Powodzenia


Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 04.02.2011

Komentarze

prosta i tania promocja

Ostatnio zmieniony: 2013-02-15 20:10:58

przydatne

Ostatnio zmieniony: 2013-01-24 11:36:55

oczywista oczywistość :)

Ostatnio zmieniony: 2012-01-05 18:29:39

Jest jeszcze nie wspomniany rodzaj reklamy, a równie skuteczny. Mówię o kalendarzach (ściennych, wizytowych, itp) . Tu na stronce jest całe mnóstwo rodzajów http://www.kalendarze.prom.net.pl/ . To nie jest zbyt drogi interes, a bardziej dociera do klienta aniżeli ulotki

Ostatnio zmieniony: 2011-08-31 15:51:04

na pewno to też jakiś rodzaj promocji, która pomaga zaistnieć. Porada bardzo przydatna.

Ostatnio zmieniony: 2011-02-06 13:49:16