Jak stworzyć świetną stronę WWW swojej firmy?

Strona internetowa jest wizytówką przedsiębiorstwa, miejscem pierwszego kontaktu wielu klientów z Twoją firmą. Internauci mają tendencję do oceny przedsiębiorstw przez pryzmat jakości firmowych serwisów WWW. Pamiętajmy, że pierwsze wrażenie jest tutaj niezwykle istotne. Jeżeli strona nie spodoba się klientowi, to opuści ją w ciągu kilku sekund i nie zdecyduje się na bezpośredni kontakt z Twoją firmą. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które warto wziąć pod uwagę tworząc firmową stronę WWW.

1
Co jest najważniejsze dla Twojej firmy? Co jest najważniejsze dla Twojej firmy?

Zanim rozpoczniesz pracę nad firmową stroną WWW musisz odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań. Do kogo kierowana jest Twoja strona? Do klientów, partnerów biznesowych, przyszłych pracowników? Jaki cel ma osiągnąć twoja strona firmowa? Przedstawić ofertę firmy, zachęcić klientów do kontaktu bezpośredniego z przedsiębiorstwem, czy może ma na celu budowę wizerunku Twojej firmy?

Odpowiedzi na powyższe pytania wypisz na kartce papieru i zadecyduj, które z nich są najważniejsze. Firmowa strona WWW powinna eksponować najistotniejsze informacje.

Jeżeli uznasz, że najistotniejsze jest przedstawienie oferty Twojej firmy, to ta właśnie sekcja powinna być najbardziej wyeksponowana na stronie głównej (np. poprzez prezentację wybranych produktów z odnośnikiem do kompletnego katalogu). Jeżeli natomiast chcesz, aby klienci odwiedzili Cię osobiście, to na stronie głównej zamieść wyraźny i duży odnośnik do sekcji kontakt, która koniecznie powinna zawierać mapę, pełne dane kontaktowe oraz formularz kontaktowy. Możesz także umieścić dane kontaktowe na każdej podstronie, dzięki temu klienci nie będą musieli ich szukać.


2
Łatwa nawigacja to podstawa Łatwa nawigacja to podstawa

Nawigacja na stronie firmowej powinna być maksymalnie prosta oraz przejrzysta. Osoby odwiedzające stronę powinny w łatwy sposób znaleźć na niej poszukiwane informacje. Podział strony na sekcje powinien odpowiadać celom oraz rodzajom odbiorców wyszczególnionych w punkcie pierwszym.


3

Strona WWW powinna być adekwatna do profilu oraz strategii przedsiębiorstwa. Jeżeli firma konkuruje głównie niskimi cenami, to Twoja strona WWW także powinna „komunikować niskie ceny”. W takim przypadku grafika Twojej stornie WWW nie może być zrobiona „z przepychem”, ponieważ to skutecznie odstraszy Twoich klientów, którzy szukają przecież niskich cen. Działa to także w drugą stronę. Firma świadcząca ekskluzywne usługi lub sprzedająca takie produkty, będzie chciała zakomunikować to klimatem (grafiką) swojej strony WWW.


4

Wybór technologii. W przypadku większości stron WWW wystarczająca jest łatwiejsza i tańsza technologia HTML. Animacje, zaawansowana grafika i użycie technologii Flash wskazane są tylko i wyłącznie, jeżeli głównym celem strony WWW jest budowanie wizerunku firmy.


5

Powinieneś możliwie często aktualizować stronę WWW swojej firmy, informować klientów o wydarzeniach w firmie i/ lub nowościach w branży. Oferta przedstawiona na stronie WWW musi być aktualna, to jeden z warunków wiarygodności Twojego przedsiębiorstwa.


6

Strona WWW powinna być wykonana w sposób umożliwiający jej łatwą i szybką aktualizację bez konieczności zaangażowania programistów. Służy do tego system zarządzania treścią (tzw. CMS), który jest integralną częścią strony WWW.


7

Jeżeli zamieszczasz na stronie WWW ofertę produktów lub usług swojej firmy, to powinieneś możliwie dokładnie je opisać. Zamieść na stronie WWW szczegółową specyfikację, zdjęcia, ceny – to zwiększy twoją wiarygodność.


8

Upewnij się, iż programiści stworzą Twoją stronę WWW w taki sposób, że będzie ona dobrze widoczna dla wyszukiwarek internetowych. Opis strony powinien być adekwatny do charakterystyki przedsiębiorstwa, kod strony nie powinien zawierać błędów. Dzięki temu więcej osób korzystających z wyszukiwarek internetowych odwiedzi Twoją stronę WWW.


9
Panel Google Analytics Panel Google Analytics

Śledź statystyki odwiedzin strony Twojej firmy. W prosty sposób możesz zainstalować na swojej stronie bezpłatne narzędzie do śledzenia ruchu, przykładowo Google Analytics. Dowiesz się dzięki temu jak dużo osób odwiedza Twoją stronę WWW, jak dużo czasu na niej spędzają, które sekcje strony są najbardziej interesujące etc. To bezcenne dane.


10

Do stworzenia strony WWW warto zaangażować sprawdzonych specjalistów. Przed wyborem wykonawcy zawsze pytaj o portfolio dotychczasowych prac. Wybierając usługi bardzo tanich firm licz się z faktem, iż ostateczny efekt będzie zazwyczaj adekwatny do ceny. Warto poszukać tzw. wolnych strzelców (osób pracujących na własny rachunek). Wiele z takich osób ma duże doświadczenie i będzie w stanie zrobić świetną stronę WWW przy rozsądnych kosztach.


11

Warto zastanowić się nad umieszczeniem na stronie WWW informacji w postaci filmu wideo przedstawiającego firmę oraz jej produkty. To bardzo profesjonalny i nowoczesny sposób komunikacji.


12

Strona WWW powinna być czytelna dla osób starszych. Zadbaj o to, aby czcionki nie były w zbyt małym rozmiarze.


13
Dokładnie przetestuj stronę WWW Dokładnie przetestuj stronę WWW

Przed ostatecznym uruchomieniem strony firmowej należy gruntownie ją przetestować, aby upewnić się, że nie zawiera ona błędów. W trakcie tworzenia strony WWW staraj się często zasięgać opinii innych osób. To umożliwi Ci obiektywną ocenę na przykład zaprojektowanej grafiki.


Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 30.12.2009

Komentarze

Wszystko się zgadza. Bardzo dużo wskazówek.

Ostatnio zmieniony: 2013-02-23 15:55:46

Dobra porada. Dużo rzeczy zebrane w jedną całość.

Ostatnio zmieniony: 2011-09-01 15:21:32

Praktycznie wszystko dzieje się za pomocą strony internetowej. To chyba jedna z najskuteczniejszych metod promowania się. Pozdrawiam i zapraszam do mnie też:) http://www.zaradni.pl/porada/770,jak_zrobic_prawdziwa_czekolade_sposobem_domowym

Ostatnio zmieniony: 2010-10-22 21:43:33