Jak sprzedawać własne mieszkanie?

Jak sprzedawać, żeby się sprzedało? Jak dotrzeć do potencjalnego kupca? Jak się zająć klientem, jak już się znajdzie. Oto kilka prostych porad.

1

Opisz dokładnie ogłoszenie, im dokładniejszy opis, tym lepiej.

2

Opublikuj wszędzie w internecie, gdzie się da. Na wszystkich możliwych darmowych portalach typu gumtree.pl, na innych płatnych, ale dobrych takich jak www.domiporta.pl , www.gratka.pl, allegro, możesz też dać ogłoszenie do gazety i zrobić to przez internet.

3

Możesz skontaktować się z agencją. Są takie, które nie biorą prowizji od kupującego. Oni sprzedają mieszkania najszybciej. Ty musisz jednak zapłacić prowizję – nie małą, ale jeżeli zależy ci na sprzedaży szybkiej, to możesz być pewien, ze oni szybko przyprowadzą ci klientów.

4

Odśwież mieszkanie zanim klienci będą oglądać, chyba, że jest to stan do remontu. Dużo ludzi ma bardzo ubogą wyobraźnię i nie potrafi sobie wyobrazić tego, jak mieszkanie by wyglądało z pomalowanymi ścianami na inny kolor.

5

Postaraj się wyrzucić z mieszkania wszystkie możliwe graty i niepotrzebne meble przed rozpoczęciem sprzedaży. Dzięki temu mieszkanie optycznie wydaje się być większe niż jest i zwykle przestrzeń w mieszkaniu jest odbierana bardzo pozytywnie. Znacznie gorzej jest oglądać źle poustawiane meble, zagracone pokoje niż pokoje czyste, puste bez żadnych mebli.

6

Możesz mieć jakiś katalog pod ręką, np. Ikea – wcześniej zastanowić się nad aranżacją tego mieszkania meblami z katalogu. Jak przyjdzie klient, możesz lekko podsuwać pomysły aranżacji mówiąc, że chciałem postawić tu taką fantastyczną sofę, albo, że stała tu ta właśnie sofa, wyglądała bosko, super stylowo; projektant zaprojektował w tym miejscu taką ciekawą sofę... itd itd.

7

Kwiaty, świeczki i inne bajery. Mieszkanie ma być przytulne, nawet jeżeli jest puste, postawcie kilka świeczek zapachowych na parapecie.

8

Staraj się docierać do wszystkich zmysłów waszego klienta, nie tylko jest ważne to co widzi, ale to co czuje, to co dotyka, na co siada i co myśli i jakie ma potrzeby. To wy musicie rozbudzić w nim potrzebę posiadania właśnie waszego mieszkania whatever costs...

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 13.01.2011

Komentarze