Jak skutecznie promować imprezy?
Porada dotycząca promowania imprez lub koncertów klubowych, gdzie główną grupą docelową są osoby młode, chociaż można z powodzeniem stosować ją do praktycznie każdego rodzaju wydarzeń.
Po pierwsze zastanów się, jakiego rodzaju imprezę organizujesz i jakie są jej główne cechy, np:
- czy jest to wydarzenie bardziej "kulturalne" (np. kabarety czy pokazy tańca), czy koncert (jaki gatunek muzyczny)
- ile kosztuje wejście, np. jeżeli organizujesz sylwestra za 1000 zł/os., raczej nie będziesz promował go wśród studentów
- jak długo trwa impreza - czy odbywa się w tygodniu (jeżeli tak, ciężej będzie Ci promować imprezę wśród osób pracujących następnego dnia)
- w jakim miejscu się odbywa - jak jest zlokalizowane - jeżeli w okolicy jest uczelnia lub bardzo dobry dojazd, łatwiej będzie Ci "namówić" jej studentów niż studentów mieszkających w akademikach na drugim końca miasta
Zdarza się, że przygotowując imprezę jestem w stanie napisać 1 str. A4 na komputerze z jej charakterystyką/opisem.
Zastanów się, jakie osoby najlepiej pasują - jakie byś widział na wydarzeniu, które organizujesz? Przygotowując przykładowo cykl pokazów meczów w pubie na dużym ekranie prawdopodobnie osoby, które się tam pojawią, to w większości mężczyźni interesujący się sportem (piłką nożną jeżeli wydarzenie odbywa się w tygodniu - możesz założyć, że pracują w weekendy dorywczo lub na zmiany, prawdopodobnie są towarzyscy - decydują się na oglądanie meczu w pubie, a nie w domu, lubią rywalizację/oglądać rywalizację, emocje...
Również przy tym opisie wypisz jak najwięcej cech - zarówno dotyczących prawdopodobnego charakteru, wyglądu (wiek/płeć) cech społecznych.
Zastanów się, gdzie takie osoby mogą przebywać i jak najłatwiej do nich dotrzeć? Gdy przykładowo doszedłeś do wniosku, że impreza najlepiej pasuje do rozrywkowych studentów określonego uniwersytetu, znajdziesz ich prawdopodobnie w akademiku tej uczelni, na laboratoriach/ćwiczeniach - raczej nie na wykładach, na trasie do najbliższego całodobowego sklepu wychodząc z akademika, czytających Basha/Demotywatory, w klubie studenckim przy akademiku, przed sesją/kolokwiami w punkcie ksero...
Zastanów się, jak do nich dotrzeć, a nie tylko gdzie ich znaleźć - nie ograniczaj się tylko do lokalizacji; przemyśl również media (jako że imprezy klubowe zazwyczaj nie mają dużego budżetu, skup się głównie nas stronach internetowych/forach).
Zastanów się, jak najłatwiej przekonać Twoją grupę docelową do przyjścia - jakie cechy są dla nich ważne?
- Cena: "wjazd free", "browar za 3 zł do godz...".
- Podryw/kobiety: "panie wjazd free...", "w trakcie imprezy wybory miss mokrego podkoszulka".
- Uznanie/"sława": "wygraj w konkursie na najlepsze przebranie", "zaprezentuj swoje umiejętności wokalne - do wygrania karnety na...."
i inne.
Nie ograniczaj się jedynie do tekstu - grafika/kolorystyka/skojarzenia też są ważne, a nawet ważniejsze.
Umieść przygotowane komunikaty/reklamę w miejscach, gdzie przebywają osoby z Twojej grupy docelowej.
• Przeczytaj teraz:
Komentarze
Ostatnio zmieniony: 2013-02-16 10:13:36
Ostatnio zmieniony: 2011-03-15 23:12:53
Dodaj komentarz