Jak pisać zarabiające porady?

Dziwisz się, że mimo napisania ogromnej ilości porad, nie zarabiasz zbyt wiele na zaradni.pl? Chcesz zarabiać tutaj 100 złotych albo więcej miesięcznie? Przeczytaj tą poradę i sprawdź, czy stosujesz się do niej pisząc swoje porady.

1

Główne błędy, których nie należy popełniać:

- pisanie na nieinteresujące nikogo tematy
- robienie wielu błędów
- pisanie tytułu niezbyt popularnego w wyszukiwarce
- nieumieszczanie słów kluczowych


2

O czym pisać?

Pisz na tematy, które Cię interesują, jednak na takie, którymi będzie się jednocześnie interesowało wiele osób oprócz Ciebie. Porady nie mogą być nudne, nie mogą być bezwartościowe. Pisz o czymś, o czym w przeszłości, nie mając takiej wiedzy jak obecnie, chciałbyś/chciałabyś przeczytać. Wtedy będziesz mieć pewność, że twoja wiedza przyda się innym. Jeśli masz tylko jedno zainteresowanie, koncentruj się głównie na pisaniu na ten temat (w tej niszy), jednak jeśli uważasz, że możesz napisać o czymś innym, napisz o tym. Łatwiej będzie Ci umieścić wysoko w wyszukiwarce porady na wiele różnych tematów, niż na ten sam.


3

Pisanie.

Napisz poradę tak, jakbyś pisał/pisała ją normalnie. Nie pisz jeszcze tytułu porady, napiszesz go później po wybraniu właściwego. Sprawdź kilka razy, czy nie ma w niej żadnych błędów ortograficznych ani językowych. Czytelników bardzo odstraszają porady wręcz wypełnione błędami. Dlatego, bądź perfekcjonistą podczas ich pisania.


4

Research w Google Adwords Keyword Tool.

Wejdź na stronę Google Adwords Keyword Tool. Sprawdź tam wszelkie możliwe frazy związane z tematem Twojej porady. Przykładowo, jeśli piszesz poradę o gotowaniu potrawy X, sprawdź frazy takie, jak "przepis na X", "jak ugotować X" oraz inne tego rodzaju. Sprawdź, ile każda z nich ma miesięcznie wyszukiwań oraz jaką ma konkurencję - ile stron jest niej poświęconych. Wybierz tą, która ma jednocześnie najwięcej wyszukiwań oraz najmniejszą konkurencję.


5

Tytuł.

Teraz, możesz przystąpić do napisania tytułu. Umieść w nim frazę wybraną w poprzednim kroku - czyli na przykład "Jak ugotować X?". Po napisaniu tytułu, możesz przystąpić do następnego, najważniejszego kroku.


6

Słowa kluczowe.

Ten krok porady jest najważniejszy. Jeśli się do niego zastosujesz, możesz mieć pewność, że nawet najnudniejsza porada stanie się częściej odwiedzana. Słowa kluczowe - czyli frazy, które wpisują użytkownicy wyszukiwarki szukając informacji. Jedne słowa kluczowe są bardziej popularne, inne mniej. Wybieraj więc tylko te popularne! Skorzystaj więc ponownie z kroku 3, tym razem jednak szukaj fraz - słów kluczowych, które możesz wstawić do tekstu. Przykładowo, mogą to być: "przepis", "X"


7

Słowa kluczowe - część 2

Umieszczaj słowa kluczowe w tekście napisanym wcześniej przez Ciebie - jak najczęściej tylko możesz. Możesz je nawet potraktować jako synonimy do niektórych wyrażeń, aczkolwiek tak, aby nie zmienione zostało jego znaczenie. Najczęściej wstawiaj frazę z tytułu - czyli w tym przypadku "jak ugotować X" lub samo "ugotować X".


8

Jeśli mimo moich wysiłków dalej nie rozumiesz, na czym polega umieszczanie słów kluczowych w tekście, być może ta porada Ci pomoże: http://www.zaradni.pl/porada/1360,jak_zoptymalizowac_porade_dla_wyszukiwarek


Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 07.02.2011

Komentarze

fajnie opisane

Ostatnio zmieniony: 2013-05-15 07:29:53

Świetne rady.

Ostatnio zmieniony: 2013-03-07 20:36:25

Cenne wskazówki :)dzięki:)

Ostatnio zmieniony: 2013-02-18 17:17:23

cenna porada

Ostatnio zmieniony: 2013-02-15 15:49:41

hm ciekawe moze warto spróbowac

Ostatnio zmieniony: 2013-02-13 14:24:54

Ciekawa jestem czy jest tu wiele osób, które naprawdę zarabiają po kilka stów miesięcznie na tym portalu.

Ostatnio zmieniony: 2013-02-02 18:16:53

Jest to zapewne pomocne przy tworzeniu porad. Pozdrawiam

Ostatnio zmieniony: 2012-09-14 19:30:18

dobra porada dla początkującego:)
Pozdrawiam.

Ostatnio zmieniony: 2012-07-23 22:16:15

Porada bardzo przydatna, szczególnie dla początkujących. Sam na pewno skorzystam. Pozdrawiam.

Ostatnio zmieniony: 2012-06-23 12:22:46

Wartościowym jest pisanie artykułów w obrębie jednego tematu, keywoardu, w momencie, gdy czytelnicy przeczytają daną poradę, mogą dowiedzieć się więcej wlaśnie u Ciebie! Warto.

Ostatnio zmieniony: 2012-04-21 19:37:32

Bardzo fajnie to w konkretnych punktach napisałeś. Pozdrawiam. Człowiek ciągle się uczy...:)

Ostatnio zmieniony: 2012-04-06 19:44:19

ciekawa porada.

Ostatnio zmieniony: 2012-01-28 08:22:48

>@pioker:
>To jest dobre [z pkt 1]:
>
>Główne błędy, których nie należy popełniać:
>- robienie wielu błędów
>
>:-)
>
Zapewne chodziło o ortograficzne błędy. Ale porada sama w sobie ciekawa.

Ostatnio zmieniony: 2011-08-15 00:54:23

Super porada nie tylko dla początkujących

Ostatnio zmieniony: 2011-03-24 18:25:31

>@herman44:
>[...]Będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś jednoznacznie napisze, co pokazuje wskaźnik "konkurencja".
>

Ja również... :)

Ostatnio zmieniony: 2011-02-10 21:53:17

Bardzo dobra porada :)

Ostatnio zmieniony: 2011-02-10 15:04:48

Wydaje mi się, że wyświetla konkurencję wśród stron, ale na 100% pewien nie jestem. Teraz i ja będę się zastanawiał ;-) Będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś jednoznacznie napisze, co pokazuje wskaźnik "konkurencja".

Ostatnio zmieniony: 2011-02-09 23:12:08

Czy wskaźnik "konkurencja" nie pokazuje konkurencji wśród reklamodawców w programie Google Adwords (te reklamy z boku w wyszukiwarce)? Pytam, bo zastanawiam się nad tym od pewnego czasu.

Ostatnio zmieniony: 2011-02-09 21:38:52

To jest dobre [z pkt 1]:

Główne błędy, których nie należy popełniać:
- robienie wielu błędów

:-)

Ostatnio zmieniony: 2011-02-09 15:48:00

:)

Ostatnio zmieniony: 2011-02-08 23:49:51

Dobra porada dla początkujących, zrobienie każdego z punktów zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu.

Ostatnio zmieniony: 2011-02-08 23:43:55