Jak monitorować nowe informacje o Twojej firmie w Internecie?

Prowadzenie działalności gospodarczej w coraz większym stopniu odbywa się w Internecie. Nawet w sytuacji, gdy nie sprzedajesz produktów w Internecie i nie pozyskuje tam nowych klientów, to twoja marka może żyć własnym życiem w świecie elektronicznym. Klienci mogą oceniać firmę na forach internetowych lub dyskutować o Twoich produktach. Co gorsze, być może robi to Twoja konkurencja lub niezadowoleni klienci, co z pewnością nie wpłynie pozytywnie na postrzeganie Twojego przedsiębiorstwa. Czy nie byłoby wspaniale, gdybyś był na bieżąco informowany, co nowego na temat Twojej firmy pojawiło się w Internecie?

1
Google znowu okazuje się pomocne... Google znowu okazuje się pomocne...

Jest jedno proste i darmowe rozwiązanie – Google Alerts. Za każdym razem, gdy określone przez Ciebie wyrażenie pojawi się w nowych wynikach wyszukiwania, zostaniesz o tym poinformowany mailowo.


2

Aby skorzystać z usługi Google Alerts należy najpierw założyć konto na stronie Google.pl. Następnie przejść do zakładki Moje Koto, gdzie znajduje się opcja „Alerts”.


3

Następnie ustawiamy Alarm. Wpisz, jakie wyrażenia chcesz monitorować (na przykład nazwę swojej firmy lub swoje imię i nazwisko) i jak często chcesz być informowany o nowych stronach zawierających wybrane przez Ciebie wyrażenie.


4

Przykładowe zastosowanie. Niezadowolony klient skrytykował twoją firmę lub usługę na forum internetowym. Zostajesz o tym powiadomiony z niewielkim opóźnieniem, dzięki czemu możesz zareagować i np. wyjaśnić przyczynę niezadowolenia klienta.


5

Dlaczego to jest ważne? Klienci szukają informacji o produktach i usługach w Internecie. Jeżeli gdzieś pojawiły się niepochlebne opinie, to na pewno do nich dotrą. Szybka reakcja ze strony Twojej firmy może zminimalizować negatywne skutki krytyki w Internecie. Niepochlebne oponie (jeżeli są uzasadnione) mogą być także źródłem wiedzy o prawdziwych potrzebach klientów. Może to stymulować rozwój Twojej firmy, pod warunkiem, że szybko dostosujesz swoje produkty lub usługi do wymagań klientów.


Galeria

zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 16.12.2009

Komentarze