Odtruwanie organizmu, czyli detoks

Dieta Detoksykacyjna ma na celu przede wszystkim usunięcie toksyn z organizmu, lecz poprzez po przez zmniejszenie przyjmowania mniejszej ilości kalorii wpływa na utratę zbędnych kilogramów. Może okazać się motywującym wstępem do diety odchudzającej. Mniej restrykcyjną dietę detoksykacyjną można stosować dłużej, co także przyczyni się do utrzymania właściwej masy ciała. Jednak należ pamiętać, że przeprowadzamy ją w celach zdrowotnych-, aby wątrobie, układom trawiennym i immunologicznemu dać szansę na wyeliminowanie z organizmu toksyn i poprawę ogólnego stanu zdrowia. Zatem zapewnić organizmowi odpoczynek od codziennej dawki rafinowanych, wysoce przetworzonych produktów spożywczych oraz takich substancji jak tytoń, kofeina i alkohol.

  • Dziesięć produktów spożywczych wspomagający proces oczyszczania:
  • - cebula
  • -czosnek
  • -zielone warzywa liściaste (szpinak, rzeżucha, rukola)
  • - warzywa kapustne (brokuły, brukselka, kapusta, kalafior)
  • - różne produkty bogate w beta- karoten (bataty, mango, marchewka)
  • - różne produkty bogate w witaminę C ( papryka, kiwi, jagody, owoce cytrusowe)
  • -woda, (chociaż nie jest produktem spożywczym jest podstawowym składnikiem każdego dnia)
  • -Awokado (źródło Wit E i kwasów tłuszczowych)
  • -orzechy brazylijskie (źródło selenu, kwasów tłuszczowych i Wit E)
  • - nasiona ( zwiększają aktywność jelit, dostarczają nienasycone kwasy tłuszczowe, minerałów i witamin)
1

Dostosuj do siebie

Dostosuj do siebie fot. Anna Berniak

Możesz dostosować poziom detoksykacji do swojego stylu życia i wziąć pod uwagę pracę i wszystkie inne wydarzenia towarzyskie i rodzinne.
Poziom I- Zrezygnuj ze słodyczy, herbaty, kawy, alkoholu, produktów przetworzonych i konserwowanych, a także rafinowanych węglowodanów.
Ten poziom polega na unikaniu produktów, które powodują konieczność detoksykacji. Jeśli się na to zdecydujesz, nie będziesz musiał już nigdy więcej przestrzegać diety oczyszczającej.


2

Etap II

Etap  II fot. Anna Berniak

Wyeliminuj z diety mięso, jajka, nabiał i produkty pszenne.
Należy zadbać o dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości wapnia i żelaza- ich źródłem są orzechy i nasiona, ryby z puszki i suszone morele oraz ciemnozielone warzywa liściaste lub warzywa strączkowe.
Ograniczamy przede wszystkim spożycie tłuszczów nasyconych oraz cholesterolu, co jest korzystne dla zdrowia i pomoże utrzymać odpowiednią masę ciała. Za to ryby, zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe i białko, tym samym zmniejszamy ryzyko zapadnięcia na choroby serca, obniżamy poziom cholesterolu oraz obniżamy ciśnienie krwi. Pszenicę, zastępujemy innymi węglowodanami, takimi jak zawartymi w płatkach owsianych, ryżu, komosie ryżowej lub jęczmieniu.


3

Etap III

Etap III fot. Anna Berniak

Poziom III, możemy ja stosować w tylko przez krótki czas.
Rezygnujemy z ryb i produktów z soi, a także wszystkie ziarna z wyjątkiem ryżu brązowego.
Na tym etapie możemy uwzględnić orzechy i nasiona, oraz popijać soki i jeść warzywa. Białko, kwasy tłuszczowe oraz węglowodany złożone są niezbędne dla naszego zdrowia, więc nie należy z nich rezygnować na dłużej, zalecany jest tylko jeden dzień.


4

Etap IV

Etap IV fot. Anna Berniak

Możesz jeden dzień jeść jedynie owoce i warzywa oraz pić wodę i soki- wyeliminuj nawet brązowy ryż, orzechy i nasiona.
Dołączając do tej diety brązowego ryżu na pewno pomoże w procesie eliminacji toksyn.


5

Przykładowe plany detoksykacji

Przykładowe plany detoksykacji fot. Anna Berniak

A
Piątek- poziom III, sobota- poziom II, niedziela- poziom I.
B
Piątek- poziom II, sobota- poziom III, niedziela- poziom II
Lub tygodniowe np.
Dzień 1- poziom I, dzień 2- poziom II, m dzień 3- poziom- III, dzień 4- poziom IV, dzień 5- poziom III, dzień 6- poziom II, dzień 7- poziom I


6

Zacznij natychmiast

Zacznij natychmiast Fot. Anna Berniak

Jeżeli nie chcesz od razu,, porywać się,, na dietę detoksykacyjną, możesz rozpocząć proces oczyszczania swojego organizmu, stosując cztery proste zasady:

  • Zacznij dzień od szklanki ciepłej wody, lud dodaj do wody kawałek cytryny lub limonki będzie bardziej orzeźwiający



-Pij codzie dziennie, co najmniej 2 litry wody

  • Codziennie jedz czosnek i cebulę

  • Zjadaj dziennie, przynajmniej jedno zielone warzywo liściaste


Przeczytaj teraz:

źródła zdjęć: Własne

  1. Anna Berniak Anna Berniak

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 26.05.2015

Komentarze