Jak zdrowo się odżywiać?

Zdrowe odżywianie. Każdy z nas obiecuje sobie, że od Nowego Roku będzie praktykował taką właśnie dietę, jednak niewielu z nas utrzymuje to postanowienie na dłużej. Zwykle dzieje się tak przez brak czasu, wolimy zjeść coś, co wymaga tylko chwilowego przygotowania lub nie wymaga go wcale. Teraz nie zdajemy sobie jeszcze sprawy jakie skutki będzie miało niezdrowe odżywianie w przyszłości. To jak żywimy się teraz odpłaci nam dobrym lub złym stanem zdrowia później, za kilka, kilkanaście lat. Jak więc zdrowo się odżywiać? Oto kilka rad.

1

Najważniejszym posiłkiem jest śniadanie, to posiłek, o którym nie wolno nam zapominać. Bardzo wielu Polaków nie je niestety śniadań, tłumacząc to brakiem czasu. A przecież wystarczy wstać tylko 5-10 minut wcześniej. Istnieje wiele szybkich śniadań, jak chociażby płatki z mlekiem, które są świetnym rozwiązaniem dla zdrowego nasycenia naszego żołądka. Jeżeli naprawdę nie masz czasu na przygotowanie śniadania rano zrób to dzień wcześniej. Przygotuj sobie kanapkę, włóż do lodówki a rano szybko będziesz mógł coś przegryźć. Śniadanie powinno być najbardziej obfitym posiłkiem. Jak już wspomniano, jeżeli nie masz zupełnie czasu na to, aby go zjeść, wystarczy, jeżeli po prostu coś „wrzucisz na ząb”


2

Optymalnie 5 posiłków dziennie. Wielu z nas błędnie myśli, że dla prawidłowej diety powinien zjeść tylko 3 posiłki dziennie – śniadanie, obiad i kolację. Nic bardziej mylnego. Według dietetyków powinniśmy jeść 5 posiłków dziennie. Obfite śniadanie, obiad oraz lekką kolację. Pozostałe 2 posiłki, najlepiej, aby składały się z warzyw i owoców.


3

Jeżeli nasz organizm domaga się jedzenia, po prostu coś zjedzmy. Nie wolno się głodzić ,ponieważ to jeszcze bardziej nam zaszkodzi niż pomoże. Organizm, gdy odczuwa głód ma zdolności do gromadzenia tkanki tłuszczowej a przecież nie o to nam chodzi. Warto mieć zawsze przy sobie zdrowe przekąski. Świeży owoc, ciasteczka owsiane itp. Jeżeli tylko poczujemy, ze jesteśmy głodni sięgnijmy po taką przekąskę.


4

Napoje. Dieta to nie tylko to, co, jemy, ale i to, co pijemy. Wielu z nas dziwi się, że jedząc niezbyt tłuste posiłki ich waga nadal nie jest zadowalająca. Nie zdają sobie jednak sprawy, iż w napojach, które piją znajduje się mnóstwo pustych kalorii. Wszystkie kolorowe napoje, oranżady, uwielbiana przez wszystkich coca cola a nawet niektóre soki owocowe zawierają mnóstwo niepotrzebnych kalorii. Powinniśmy pić wodę mineralną w największych możliwych ilościach. Woda oczyszcza organizm z wszelkich toksyn, co wpływa doskonale na nasz organizm. Również można zalecić soki warzywne, które nie zawierają dużo kalorii oraz są przy tym bardzo zdrowe. Oczywiście od czasu do czasu można pozwolić sobie na wypicie coca coli czy innego napoju, ale nie róbmy tego zbyt często


5

Wieczorne objadanie się jest najlepszym sposobem na dorobienie się niechcianego tłuszczyku. Nigdy nie jedzmy głównego posiłku bardzo późno, gdy nasz organizm nie ma praktycznie możliwości jego spalenia. Nawet Ci najbardziej zabiegani ludzie powinni znaleźć czas na wcześniejsze zjedzenie posiłku a gdy jesteśmy bardzo głodni podczas później pory, wówczas sięgnijmy najlepiej po jakiś owoc


6

Głównie na naszą dietę powinno składać się ciemne pieczywo najlepiej pełnoziarniste, inne produkty zbożowe, owoce i warzywa, również produkty mleczne oraz mięsne, choć już w mniejszości. Tłuszcze, słodycze są na samej górze piramidy żywienia człowieka powinniśmy ich zjadać jak najmniej.


7

Zdrowe jedzenie to nie tylko zajadanie się owocami i warzywami jak sądzi wielu ludzi to natomiast dobrze zbilansowana dieta pełna witamin, pierwiastków i mikroelementów.


Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
  1. Edyta Zaradni.pl Edyta Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 26.07.2009

Komentarze

Bardzo,bardzo fajna porada. Z przyjemnością przeczytałam całą. Serdecznie pozdrawiam i gorąco zapraszam do siebie.

Ostatnio zmieniony: 2013-05-17 12:21:04

Dobra porada:)dzięki:)

Ostatnio zmieniony: 2013-02-18 19:11:14

cenne

Ostatnio zmieniony: 2013-02-16 19:14:57

Prawda, ludzie nie mają czasu na nic, wiecznie zabiegani. A prawda jest taka, że zdrowie jest najważniejsze, bez niego nie ma nic. Zdrowe jedzenie to jeden z tych czynników, które na zdrowie wpływają, więc powinniśmy zwrócić na to uwagę ;)

Ostatnio zmieniony: 2013-01-07 17:49:44

Zdrowo i bezpiecznie tylko z dietą strukturalną. Poznałam ją stosunkowo niedawno, ale zmiany jakie wywołała w moim organizmie były naprawdę rewolucyjne. Nie tylko poprawiła się moja sylwetka, ale także samopoczucie. Moje nawyki żywieniowe całkowicie odbiegaja od tych, jakie miałam jeszcze kilka miesięcy temu. Zachęcam do poznania tej wspaniałej diety, która nie jest żadnym wyrzeczeniem, a stosowanie jej przy tak dużej różnorodnośći wartościowych składników zregeneruje i wzmocni nasz organizm. Dla zainteresowanych więcej na www.dietastrukturalna.pl

Ostatnio zmieniony: 2012-12-14 13:14:36

Fajny artykuł, szczególnie przydatny dla zaczynających zdrowo się odżywiać :)

Ostatnio zmieniony: 2012-08-28 21:36:36

Pysznie to i zdrowo wyglada:)

Ostatnio zmieniony: 2012-06-15 20:51:13