Jak walczyć z zimową depresją?

Taki stan dopada nas, gdy przychodzi pora zimowa i nic nam się nie chce. Jedyne, co robimy, to prędko kładziemy się do łóżka i odpoczywamy. Czy mamy depresję zimową? Jak z nią walczyć? Oto parę sprawdzonych sposobów, by nie dać się dopaść depresji.

1
źródło: http://www.flickr.com/photos/axelhartmann/1671745211/sizes/m/in/photostream/ źródło: http://www.flickr.com/photos/axelhartmann/1671745211/sizes/m/in/photostream/

Wpływ na nasze samopoczucie ma nie tylko sama pora roku, ale miejsce, w którym najczęściej przebywamy, czyli nasze mieszkanie, dom. Co możemy zrobić, by nie wpuścić zimowej depresji do środka?


2

Jeżeli mamy ponure kolory ścian to, czym prędzej rozjaśnijmy je pogodnymi kolorami. Wpuśćmy powiew letniego poranka albo udekorujmy pomieszczenie wesołymi elementami. Sami poczujemy się o wiele zdrowsi i w lepszym humorze. Po pierwsze zmieniamy wystrój i wszystko, co nam kojarzy się z ponuractwem. Na ściany możemy zawiesić kompozycje kwiatowe z suszonych roślin albo powiesić kolorowe obrazy, fototapetę albo coś wymyślonego i stworzonego przez siebie.


3
źródło: http://www.flickr.com/photos/thenextweb/405829515/sizes/m/in/photostream/ źródło: http://www.flickr.com/photos/thenextweb/405829515/sizes/m/in/photostream/

Za oknem robi się ciemno w krótkim czasie i nic nie mamy z naturalnego słońca, dlatego powinniśmy wykorzystywać każdą chwilę, gdy widzimy promienie słoneczne. Wyjść z domowego ukrycia i otworzyć się na ludzi. Zimą słońce pięknie opala cerę, dlaczego nie pojechać na weekend w góry? Depresja zimowa minie bezpowrotnie. Jeżeli nie w góry, to wyjść na spacer do parku, pójść piechotą do kolejnego miasta. Taka wyprawa daje satysfakcję i chęć do życia. Czerwone lica i uśmiech na twarzy, a potem gorący grzaniec wypity w przydrożnym pubie jest tym, co potrzebujemy, aby poprawić swoją kondycję fizyczną i psychiczną.


4
źródło: http://www.flickr.com/photos/1yen/5526704731/sizes/m/in/photostream/ źródło: http://www.flickr.com/photos/1yen/5526704731/sizes/m/in/photostream/

Nieważne jest, czy masz możliwość wyjechania do kurortu we Włoszech, czy pójście do najbliższego parku. Ważne jest, że jesteś na powietrzu przy minusowej temperaturze. Ruszasz się, a nie leżysz do góry brzuchem w łóżku. Ruch to podstawa, by nie myśleć o depresji zimowej.


5
źródło: http://www.flickr.com/photos/15216811@N06/6483244183/sizes/m/in/photostream/ źródło: http://www.flickr.com/photos/15216811@N06/6483244183/sizes/m/in/photostream/

Oświetlenie w mieszkaniu ma ogromny wpływ na naszą psychikę. Dobre światło pomaga wydobyć pozytywną energię i wprowadza do domu, mieszkania więcej światła, dzięki temu przyjemnie jest przebywać w takim otoczeniu.


6
źródło: http://www.flickr.com/photos/58847482@N03/6504077233/sizes/m/in/photostream/ źródło: http://www.flickr.com/photos/58847482@N03/6504077233/sizes/m/in/photostream/

Wiesz, że na Twój nastrój i zdrowie ma ogromny wpływ na prawidłowe odżywianie się. Słynne kwasy Omega 3 i Omega 6 teraz są najbardziej potrzebne. Uważaj, co jesz i staraj się dostarczać swojemu organizmowi to, co najlepsze.


7
źródło: http://www.flickr.com/photos/48675268@N00/5502782364/sizes/m/in/photostream/ źródło: http://www.flickr.com/photos/48675268@N00/5502782364/sizes/m/in/photostream/

Cały czas staraj się otaczać pozytywnymi ludźmi i przebywaj w ich towarzystwie. Ludzie mają dobrą aurę, a to wpływa na niwelowanie depresji zimowej. W ogóle nie ma mowy o niej. Właściwe rozplanowanie czasu pozwoli zapełnić maksymalnie dzień i uniknąć tej, nieszczęsnej depresji zimowej.


8
źródło: http://www.flickr.com/photos/brianjmatis/5406588493/sizes/m/in/photostream/ źródło: http://www.flickr.com/photos/brianjmatis/5406588493/sizes/m/in/photostream/

Ubiór na porę zimową musisz również dostosować. W tym czasie, gdy jesteś na powietrzu musisz mieć odpowiednią odzież. Ważne jest, aby utrzymywać właściwą temperaturę ciała. Przegrzanie jest też niewskazane, bo możemy się przeziębić, natomiast zbyt lekkie ubranie naraża nas na zachorowanie na grypę albo anginę. Zasmarkany nos i bolące gardło to chyba nie najlepsze rozwiązanie.


9
źródło: http://www.flickr.com/photos/thekellyscope/5078321802/sizes/m/in/photostream/ źródło: http://www.flickr.com/photos/thekellyscope/5078321802/sizes/m/in/photostream/

Dobrze jest też wprowadzić do swojej diety płyny w postaci ziół. Herbata z melisy sprawi, że się uspokoimy i wyciszymy, po prostu będzie nam miło. Imbir rozgrzeje zmarznięty organizm, a napar z mięty oczyści żołądek i przyspieszy metabolizm. Yerba doda wigoru i energii na cały dzień. Jest wiele ziół, które można popijać w zimowe wieczory. Jak ktoś nie lubi ziół to może pokusić się o pysznego grzańca z dodatkiem imbiru i goździków oraz z prawdziwym miodem. Zachęta na rozgrzanie.


Przeczytaj teraz:

  1. Ewa  Wilczek Ewa Wilczek

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 29.01.2012

Komentarze

Zimowa depresja związana jest z brakiem światła naturalnego, czyli słońca. Przez ten czas musimy sobie zapewnić wiele rozrywek, które uchronią nas od depresji zimowej.

Ostatnio zmieniony: 2013-02-24 20:32:51

świetny artykuł

Ostatnio zmieniony: 2013-02-24 16:07:37

W każdą porę roku można wyłuskać coś dla siebie i wcale nie trzeba ulegać depresji. Pozdrawiam.

Ostatnio zmieniony: 2013-01-31 22:42:20

świetny artykuł, i od razu mi lepiej, choć do wiosny jeszcze daleko. pozdrawiam

Ostatnio zmieniony: 2013-01-31 20:26:08

Każdy sposób jest dobry, gdy jest nadzieja na dobry humor. Kolory, pyszne herbatki to wszystko jest potrzebne, aby móc się cieszyć. Pozdrawiam

Ostatnio zmieniony: 2012-03-06 20:04:00

Każdy sposób jest dobry, gdy jest nadzieja na dobry humor. Kolory, pyszne herbatki to wszystko jest potrzebne, aby móc się cieszyć. Pozdrawiam

Ostatnio zmieniony: 2012-03-06 20:03:57

Ciekawe sposoby na tęsknote za słońcem i ciepłem.

Ostatnio zmieniony: 2012-03-06 09:50:52

Sądzę, że wskazówki pomogą pozbyć się takiego złego samopoczucia. Pozdrawiam.

Ostatnio zmieniony: 2012-02-04 17:49:41

Fajna rada.

Ostatnio zmieniony: 2012-02-04 16:09:38