Jak walczyć z anemią domowymi sposobami ?

Anemia to dolegliwość, która może dopaść każdego, zwłaszcza wiosną. Czujemy osłabienie, które przypisujemy wiosennemu przesileniu. Zimowa dieta uboga w świeże warzywa, brak w menu czerwonego mięsa i wątroby /którą niezbyt lubimy/ sprawia, że nasz organizm zaczyna produkować mniejszą ilość czerwonych krwinek. Jeśli w porę nie zadbamy o własne zdrowie może się okazać, że anemia już nas dopadła. Warto wprowadzić do swojej diety niżej wymienione produkt - z pewnością nie zaszkodzą a na pewno pomogą.

1

Witamina C
Zadbajmy by w naszej diecie znalazły się produkty bogate w witaminę C, która zwiększa wchłanianie żelaza. Przede wszystkim owoce: cytrusy, wiśnie, czerwona i czarna porzeczka.

2

Produkty bogate w żelazo
Wzbogaćmy dietę produktami bogatymi w żelazo min. czerwone mięso, wątróbka. Również warzywa zawierają żelazo jest jednak ono trudno przyswajalne. Aby zwiększyć przyswajalność żelaza produkty roślinne powinny być spożywane wraz z mięsem lub produktami zawierającymi wit. C.
Warzywa zawierające żelazo to głownie warzywa zielone: brokuły, sałata, szpinak, seler naciowy, natka pietruszki, cykoria.

3

Morele
Suszone morele są bogate w witaminy A i C oraz żelazo. Substancje te szybko zwiększają produkcję czerwonych krwinek. Suszone morele możemy przegryzać między posiłkami, dodawać do sałatek owocowych, jogurtów lub płatków śniadaniowych.

4

Czerwone buraki.
Warzywo to jest bogate w kwas foliowy oraz witaminę B12, które są konieczne do produkcji krwinek czerwonych. Z buraków możemy przygotować surówkę, zupę lub świeży sok.

5

Pokrzywy
Napary i herbaty z pokrzyw oczyszczają i wzmacniają organizm. Zawarty w pokrzywie chlorofil zbliżony jest budową do krwinek czerwonych i dlatego jest równie skuteczny co preparaty z żelazem z apteki.

6

Czego unikać
Mleko, sery, kawa, czarna herbata zmniejszają przyswajanie żelaza. W czasie kuracji warto również zrezygnować z przetworów w zalewach octowych np. ogórki, grzyby, ryby.

7

Uwagi i spostrzeżenia

  • Po wynikach morfologii stwierdzających anemię konieczna jest wizyta i konsultacja z lekarzem.

Przeczytaj teraz:

  1. Renata Janicka

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 14.04.2013

    Komentarze

    W moim przypadku przydatna porada.
    fajny temat

    Dziękuję za miłe komentarze.

    zgadzam się z przedmówcą :D

    dobrze opisane