Jak uzupełnić magnez w organizmie?

Nasz organizm jest narażony na wypłukiwanie magnezu. Np.przez picie kawy, czy coca-coli.

  • Magnez
1

Aby uzupełnić magnez w organizmie możemy brać codziennie jedną tabletkę magnezu. Magnez dostępny jest w aptece bez recepty. Jednak przed rozpoczęciem brania tabletek należy skonsultować się z lekarzem w celu ustalenia odpowiedniej dla naszego organizmu dawki oraz czasu, który będzie potrzebny na uzupełnienie magnezu w naszym organizmie.

2

Magnezu możemy szukać także w wielu produktach spożywczych. Zmieńmy np nasze nawyki jedzenia śniadania. Usuńmy z niego białe pieczywo.Zastąpmy pieczywo płatkami owsianymi, lub otrębami pszennymi. Możemy zjeść także ciekawą kombninację, jaką jest musli. Większość mieszanek musli zawiera wiele owoców, ktróre są doskonałym źródłem magnezu.

3

Jeśli w ciągnu dnia jemy jakieś przekąski, niech będą to na przykład owoce takie jak: jabłko, czy gruszka.

4

Pijmy wodę mineralną zamiast np. coca coli. Jednak kupując wodę mineralną zwróćmy uwagę jaka jest w niej zawartość magnezu,
Jednocześnie starajmy się nie pić kawy, gdyż wypłukuje ona wiele cennych substancji z naszego organizmu, wśród których znajduje się też magnez.

5

Zmieńmy także nasze nawyki obiadowe. Dobrym źródłem magnezu jest koper, czy pietruszka. Starajmy się więc dodawać dość duże ilości tych składników do naszego obiadu.
Dobrym sposobem na uzupełnienie magnezu w organizmie jest zastąpienie ziemniaków, czy przygotowywanych z nich frytek, kaszą gryczaną, która jest doskonałym źródłem magnezu.
Natomiast biały ryż zastąpmy jego brązową odmianą.
Zamiast mięsa możemy zjeść np. kotlety sojowe.

6

Dużą dawkę magnezu możemy znaleźć w migdałach, orzechach laskowych oraz włoskich. Szukając warzyw z dawką magnezu spójrzmy na brokuły, brukselkę, czy też marchew.

7

Uwagi i spostrzeżenia

  • Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.

  • Pamiętaj, że nadmiar magnezu może doprowadzić do wydalenia wapnia z naszego organizmu.

Przeczytaj teraz:

  1. Kamil Chwedczuk Kamil Chwedczuk

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 20.06.2010

Komentarze

Dzięki :)

Teraz porada zyskała na wartości :)

po waszych komentarzach porada została zmieniona, dodałem 5 kroków i mam nadzieję, że teraz porada jest w pełni wartościowa :)

Niezłe! Tzn. Nieźle się ubawiłem...

to był początek mojego pisania tutaj :)

Trochę za mało ten jeden krok :-)