Jak uchronić się przed grypą?

Sezon grypowy zbliża się wielkimi krokami. Za oknem coraz chłodniej, temperatura spada, jednym słowem szansa na złapanie jesiennej infekcji jest coraz większa. Jak się przed nią uchronić?

1

Zadbaj o odpowiedni ubiór. Jest coraz chłodniej, więc nie zwlekaj zbyt długo z założeniem czapki, która w dużej mierze chroni nas przed utratą ciepła. Ubieraj się cieplej, ale nie pozwól na przegrzani organizmu. Stara zasada „na cebulkę” jest wciąż aktualna.


2

To, że temperatura jest coraz mniej przyjemna, nie oznacza, że możemy rezygnować ze sportu, który wpływa na naszą odporność. Pływalnia, nordic walking, spacery i siłownia powinny być wpisane w plan dnia.


3

Postaraj się spożywać więcej produktów o dużej zawartości witaminy C. Gdzie jej szukać? O świeże owoce i warzywa coraz trudniej, ale cytrusy dostępne są przez cały rok. Warto również korzystać z mrożonek warzywnych. Dużą zawartością witaminy C mogą się poszczyć brokuły, kalafior, szpinak czy zielony groszek.
Witamina C pobudza do działania system immunologiczny – pobudza wzrost aktywność białych krwinek i innych białek krwi, wpływających na odporność.


4

Jeżeli mieszkasz bądź przebywasz z chorą osobą, pamiętaj o wszystkich zasadach higieny. Odsuwaj się na bezpieczną odległość, myj ręce po kontakcie z nim, nie używaj tych samych naczyń i sztućców.


5

Miejsca, w których łatwo się zarazić to centra handlowe, szkoły, komunikacja miejska. Spróbuj się ich wystrzegać. Pamiętaj, jak ważne znaczenie ma mycie rąk – jest to konieczność zaraz po przyjściu do domu i przed spożywaniem każdego posiłku. Dobrym rozwiązaniem są żele antybakteryjne, które wykorzystuje się bez użycia wody. Zabijają 99% bakterii, są małe, poręczne i tanie.


6

Warto rozważyć również opcję szczepionki. Nie jest to duży wydatek (30zł), ale z drugiej strony nie oznacza całkowitej ochrony przed zachorowaniem. Szczepionka zawiera martwy wirus bądź tylko jego fragmenty. Kiedy zostaną wszczepione nasz organizm, wytwarza on przeciwciała przeciwko wirusowi, co oznacza, że w razie ponownego kontaktu z nim będzie mu łatwiej się bronić. Szczepionki zalecane są szczególnie dla osób z obniżoną odpornością, po 55. roku życia, przewlekle chorym i dużym narażeniu na kontakt z chorobami.


7

Warto wybrać się do apteki i zakupić suplementy bądź leki pomagające w zapobieganiu infekcjom. Najczęściej polecane są preparaty z rutyną (popularny Rutinoscorbin), dodatkowa witamina C, multiwitaminy lub wyciągi ziołowe. Z tych ostatnich godna polecenia jest jeżówka.


8

Czerpmy zdrowie z natury! Używaj więcej cebuli, znanego z własności antybakteryjnych czosnku, w chłodny wieczór wypijmy herbatkę z miodem, cytryną lub konfiturą z dzikiem róży.


Przeczytaj teraz:

  1. Joanna Chudzicka Joanna Chudzicka

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 22.09.2010

Komentarze

ok

Ostatnio zmieniony: 2013-05-30 22:39:27

Dobre wskazówki:)

Ostatnio zmieniony: 2013-02-19 16:05:45

fajne rady

Ostatnio zmieniony: 2012-12-18 16:17:51

ja też się zgadzam

Ostatnio zmieniony: 2012-11-11 17:27:55

Zgadza się....Witamina C to podstawa,również warto zwiększyć spozycie potraw zawierające witaminy z grupy B , zwłaszcza B6.Tran jest również znakomity.

Ostatnio zmieniony: 2012-11-09 08:51:56

babcine metody + uderzeniowa dawka witaminy C + fervex ;) Moja odwieczna metoda.

Ostatnio zmieniony: 2012-10-07 17:06:16

fajne fajne:)

Ostatnio zmieniony: 2012-07-18 10:48:56

U siebie w domu grypy nie widziałam od 5-ciu lat ( jedynie katar sie czasami zdarza, ale i ten trwa 3-4 dni).
W moim domu stosuje się: od sierpnia 1xdziennie tabletka rutinoscorbiunu na głowę, syrop z kwiatu czarnego bzu i sok z aronii lub czarnego bzu do herbaty raz dziennie. Nalezy pamiętać,ze sok z czarnego bzu jest ciężki na żołądek i wątrobe , więc nie nalezy z nim przesadzać.

Ostatnio zmieniony: 2012-04-01 13:15:46


Polecam przyjmowanie preparatu Omega 3-6-9, który zawiera niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) uzyskiwane z całkowicie naturalnych źródeł - ryb, siemienia lnianego i oleju ogórecznika. Kwasy te stanowią integralną część zdrowej diety oraz pełnią niezastąpione funkcje ochronne w naszych organizmach. Według danych naukowych korzystny wpływ NNKT na ludzki organizm jest bardzo szeroki. Ich główną zaletą jest wspomaganie pracy układu sercowo-naczyniowego. NNKT wykazują pozytywny wpływ na utrzymanie właściwego ciśnienia i krzepliwości krwi. Kwasy te wpływają również na utrzymanie niskiego stężenia trójglicerydów oraz zachowanie prawidłowego poziomu LDL we krwi (tzw. "złego" cholesterolu). Dodatkowym atutem NNKT jest ich korzystny wpływ na poprawę naszej odporności, pracę mózgu oraz stymulacja pamięci. Sprawdza się w sezonie grypowym!!!

Ostatnio zmieniony: 2012-01-16 09:33:56

Przyjmuję tran z czosnkiem i witaminami. Naprawdę jest lepiej niż było.

Ostatnio zmieniony: 2011-11-23 23:04:01

ja polecam przyjmowanie preparatu IMUNIT w okresie jesienno-zimowym .Naprawdę działa.

Ostatnio zmieniony: 2011-11-03 22:57:41

Wszystkie informacje na temat uchronienia się przed grypą są bezcenne. A znów zaatakowała. Pozdrawiam.

Ostatnio zmieniony: 2011-10-17 19:26:09

Interesująca porada.

Ostatnio zmieniony: 2011-09-27 18:40:11

Warto zatroszczyć się o swoją odporność przez cały rok!

Ostatnio zmieniony: 2011-03-24 14:26:32

Ostatnio odkryłam, że najwięcej witaminy C jest w suszonej żurawinie i w czarnej porzeczce i guavie, ale ten ostatni owoc jest nieco trudniej dostępny u nas :) ja poza tym profilaktycznie by nie dać całkowicie chorobie zażywam albo tran albo coś w stylu immuliny, która oprócz właśnie dużej dawki witamiy c zawiera wyciąg z mikroalg, który wzmacnia odporność.

Ostatnio zmieniony: 2011-01-18 10:19:36