Jak rozpoznać alkoholika ?

Na chorobę alkoholową cierpią tysiące rodzin w naszym kraju. Niestety choroba alkoholowa nie dotyka tylko jednej osoby, ale powoduje tak naprawdę paraliż całej rodziny a czasami otoczenia alkoholika. Jak rozpoznać alkoholika ? Sprawdź tutaj.

1

Pierwszym poważnym symptomem jest coraz częstsze spożywanie alkoholu. W byle jakich miejscach ze wszystkimi osobami, byle tylko był alkohol.

2

Drugim objawem są obietnice składane przez alkoholika, że już więcej nie tknie alkoholu oraz jego prośba, aby nie wyolbrzymiać tego, żę raz na jakiś czas "wypije sobie buteleczke". Hasła typu : "Jakbym chciał , to bym nie pił "słyszane z ust alkoholika to standard.

3

Osoba lekceważy wszystkie sprawy i obowiązki, ważny jest tylko alkohol. Obowiązki rodzinne, zapłata rachunków, praca, głodne dzieci nie mają żadnego znaczenia.

4

Osoba uzależniona najczęściej ma serię przygotowanych wcześniej wymówek. Potrafią one być bardzo przekonujące, szczególnie, że niektórzy mimo upojenia alkoholowego nie okazują oznak bycia pijanym. Nigdy nie wierzmy w te bajki.

5

Alkoholik bardzo często miewa zaniki pamięci, nie pamięta co działo się wczoraj czy przedwczoraj. Jest to bardzo prosty test, który pozwoli nam określić czy dana osoba piła czy nie piła.

6

Chowanie alkoholu jest jednym z najbardziej dosadnych objaów. Jeżeli osoba chowa alkohol to w 99% jest już uzależniona i trzeba podjąć zdecydowane kroki w celu jej wyleczenia.

7

Wylecznie z alkoholizmu opisałem w mojej drugiej poradzie. Zapraszam - http://www.zaradni.pl/porada/2073,jak_pomoc_alkoholikowi_osobie_uzaleznionej_od_alkoholu

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Oskar Mizieliński Oskar Mizieliński

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 19.08.2010

Komentarze

Niekoniecznie alkoholizm oznacza picie w byle jakich miejscach. Często to jest we własnym domu.