Jak radzić sobie z bólem po artroskopii kolana?

Artroskopia kolana jest to zabieg-operacja. Czasem jest niezbędna przy nagłych urazach jednak czasem artroskopię wykonuje się jako jedyną metodę do zdiagnozowania co tak naprawdę niedobrego dzieje się w waszym kolanie. Sam zabieg to nic strasznego, dopiero potem pojawia się silny i uciążliwy ból. Żeby go złagodzić polecam z własnego doświadczenia następujące porady.

  • żel leczniczy, maść do smarowania (np. ketonal), liść sałaty
1

Po pierwsze po zabiegu starajcie się raczej leżeć nieruchomo z nogą położoną na np. poduszce tak aby była wyżej niż biodra. To znacznie zniweluje ból.

2

Po drugie polecam zakup specjalnego żelu leczniczego w aptece, który może być stosowany zarówno jako ciepły okład lub zimny. W przypadku operacji kolana należy wykonywać zimne okłady. W celu zmniejszenia bólu również dobrym sposobem jest smarowanie kolana np. ketanolem, sprawdzonym sposobem "ściągnięcia" opuchlizny i ciepła z kolana jest przyłożenie rozbitego tasakiem liścia sałaty.

3

Po trzecie bardzo ważna jest rehabilitacja. Trafienie na dobrego rehabilitanta to połowa sukcesu, reszta zależy już od waszego zaangażowania w przy wykonywaniu ćwiczeń. Rehabilitacja jest bardzo ważna ponieważ powoduje, iż kolano powoli wraca do pełnej sprawności co jednocześnie powoduje zmniejszenie bólu kolana po zabiegu.

4

Po czwarte i najważniejsze: nie przemęczajcie kolana, nie przeciążajcie go, stosujcie się do wskazówek lekarza. Jeśli poczujecie ból powinniście się położyć, żeby dać nodze odpocząć.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Autor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 11.09.2010

    Komentarze