Jak poradzić sobie ze stresem szybko i efektywnie?

Z pewnością masz już swoje metody pomagające ci w radzeniu sobie ze stresem. Może ćwiczysz zwiększając w ten sposób poziom endorfiny, albo też jesz potrawy, które powodują, iż czujesz się lepiej. Być może też praktykujesz medytację. Ale w pewnym momencie coś idzie nie tak, twój plan biorą diabli i mimo twoich wcześniejszych prewencyjnych działań, czujesz się przytłoczony. Takie sytuacje się zdarzają i są nieuchronne. Gdy stres atakuje, możesz albo zwariować albo poradzić sobie z nim. Wskażę ci teraz kilka rozwiązań, które pomogą ci na ogarnięcie stresu nawet wtedy, gdy masz mało czasu.

1
Źródło: http://www.freedigitalphotos.net Autor: graur codrin Źródło: http://www.freedigitalphotos.net Autor: graur codrin

Weź kilka głębokich wdechów.
Ćwiczenia oddechowe nie są zarezerwowane tylko dla joginów i osób praktykujących medytację, ale pomagają każdemu. Wzięcie głębokiego wdechu jest prostą i efektywną metodą na uspokojenie własnego umysłu i spojrzenie na sytuację z innej perspektywy. Ponadto głębokie oddychanie uwalnia endorfiny w twoim ciele, co poprawia samopoczucie i sprawia, że czujesz się bardziej odprężony.


2
Źródło: http://www.freedigitalphotos.net Autor: Stuart Miles Źródło: http://www.freedigitalphotos.net Autor: Stuart Miles

Wykrzycz to.
Przez chwilę bądź dzieckiem. Gdy czujesz się sfrustrowany i zestresowany, pozbądź się tego ciężaru poprzez krzyk. Nie od dziś wiadomo, że duszenie w sobie emocji nie jest zdrowe. Oczywiście zrób to jeśli miejsce na to pozwala. Najlepiej jeśli wykrzyczysz się w samotności. W ten sposób, nikt błędnie nie uzna, że wyładowujesz na nim swoją frustrację.


3
Źródło: http://www.freedigitalphotos.net Autor: James Barker Źródło: http://www.freedigitalphotos.net Autor: James Barker

Zastosuj wizualizację.
To brzmi bardzo prosto, ale jest naprawdę efektywne. Przymknij na chwilę oczy i wyobraź sobie kojący krajobraz lub też miejsce, które kochasz i uspokaja twoje myśli.


4
Źródło: http://www.freedigitalphotos.net Autor: imagerymajestic Źródło: http://www.freedigitalphotos.net Autor: imagerymajestic

Posłuchaj swojej ulubionej muzyki.
Powszechnie wiadomym jest, że muzyka odpręża. Oczywiście nie powinna to być muzyka ciężka i agresywna, gdyż może tylko zwiększyć frustrację. Warto by melodia była pozytywna, uspokajająca i nastawiająca pozytywnie do życia.


5
Źródło zdjęcia: FreeDigitalPhotos.net, Autor: Carlos Porto Źródło zdjęcia: FreeDigitalPhotos.net, Autor: Carlos Porto

Obierz pomarańczę.
Zastanawiasz się jak obieranie skórki może ci pomóc zrelaksować się? Zapach cytrusów uspokaja. A ponadto zajmujesz swój umysł czymś innym niż sytuacją, która wywołała u ciebie stres.


6
Źródło: http://www.freedigitalphotos.net Autor: marin Źródło: http://www.freedigitalphotos.net Autor: marin

Przytul swojego zwierzaka.
Jeśli masz przy sobie swojego ulubieńca, przytul go, pogłaszcz. Przebywanie ze zwierzętami obniża poziom krwi i uspokaja.


7
Źródło zdjęcia: FreeDigitalPhotos.net, Autor: pixbox77 Źródło zdjęcia: FreeDigitalPhotos.net, Autor: pixbox77

Uporządkuj swoje najbliższe otoczenie.
Bałagan wokół ciebie jest odzwierciedleniem tego, co dzieje się w twoim wnętrzu. Posprzątaj swoje biurko w pracy lub pokój w domu (w zależności od tego gdzie się znajdujesz). To zajmie ci tylko minutkę, a pomoże oczyścić umysł.


Przeczytaj teraz:

  1. Barbara Gutek Barbara Gutek

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 02.02.2013

Komentarze

:) fajne , ale nie zawsze mogę to robić będąc w pracy :/ do tego dodałabym nervomix control ,ziołowy lek na ukojenie nerwów. Można zawsze wziąć ze sobą .
Świetna porada :-)

Ostatnio zmieniony: 2013-05-12 13:29:38

O obieraniu cytrusów nie słyszałam, resztę stosuję i działa- u mnie szczególnie na stres działa robienie porządków:)

Ostatnio zmieniony: 2013-05-06 08:11:56

Prosto i na temat napisana porada:)

Ostatnio zmieniony: 2013-02-18 17:21:17

Podoba mi się styl, w jakim piszesz. Bardzo prosto i konkretnie. Dobry kierunek:).

Ostatnio zmieniony: 2013-02-04 22:32:37

przydatne, dzięki

Ostatnio zmieniony: 2013-02-04 21:52:52