Jak poprawnie myć zęby?

W danym poście chciałbym naświetlić pokrótce problem z którym każdy z nas spotyka się codziennie. Jest to rytuał zwany "MYCIEM ZĘBÓW".

  • Szczoteczka o średniej twardości włosia
  • Woda z kranu
  • Pasta do zębów
  • Płyn do płukania
  • 5 min
1

Po pierwsze wybierając się do sklepu po zakup szczoteczki, zwróćcie uwagę na twardość włosia. Polecam te o średniej (medium) twardości. Te o twardym włosiu powodują ścieranie dziąseł natomiast te o miękkim mogą być niewystarczające do pozbycia się nalotów i osadu. Jeśli dysponujecie szczoteczką elektryczną to tym lepiej dla waszej jamy ustnej.

2

Co istotne i często pomijane bądź zostawiane na koniec, to czyszczenie szczelin między zębowych nicią dentystyczną. Ważne jest abyście byli bardzo ostrożni i obchodzili się z nią delikatnie. W przeciwnym wypadku wasze dziąsła boleśnie to odczują. Przeważnie wystarczy oplątać nić wokół jednego palca każdej dłoni, a następnie delikatnym ruchem, wprowadzić nić pomiędzy zęby. Następnie poruszać ostrożnie takim samym ruchem jak drwal ścinający drzewo, po czym wyciągnąć energicznym ruchem.

3

Przechodzimy do sedna sprawy. Moczymy włosie szczoteczki strumieniem wody, na którą nakładamy następnie ilość pasty odpowiadającą wielkości ziarnka grochu.

4

Po pierwsze wykonujemy ruch od dziąsła do góry, tak zwany wymiatający. Następnie szorujemy zęby. Szczoteczka ustawiona jest pod kątem 45 stopni do zęba oraz prostopadle. Mycie powinno trwać około 3-4 minut.

5

Nie zapominajmy o delikatnym umyciu dziąseł, języka oraz wewnętrznej części jamy ustnej. W sklepach co raz częściej możemy spotkać specjalne szczoteczki przystosowane właśnie do takich czynności. Polecam również używanie specjalnego płynu do płukania ust.

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Tomasz DybaTomasz Dyba

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 07.02.2011

    Komentarze