Jak pomóc alkoholikowi / osobie uzależnionej od alkoholu ?

Osoba nadużywająca alkoholu i uzależniona od niego wymaga pomocy. Sami nie zdołamy wyciągnąć alkoholika z jego dołka. Musimy zaczerpnąć wiedzy osoby, która ma duże doświadczenie w walce z alkoholizmem.

1

Na początku musimy być absolutnie pewni, że dana osoba jest uzależniona od alkoholu, w innym wypadku możemy ją skrzywdzić i zrazić do siebie. Jak rozpoznać alkoholizm znajdziecie w innej mojej poradzie . Zapraszam - http://www.zaradni.pl/porada/2075,jak_rozpoznac_alkoholika

2

Po pierwsze alkoholik musi zrozumieć swoją chorobę i świadomie przyznać się do niej. Jest to najtrudniejszy etap. Nie możemy nacierać na alkoholika,nie możemy chować przed nim alkoholu, nie grozimu mu ani nie karamy go.

3

Gdy alkoholik zrozumie swoją chorobe musimy namówić go do zapisania się do klubu AA. W każdym mieście, najcześciej przy parafii istnieje taki klub. Ten etap też jest trudny do wykonania, ponieważ alkoholik uważa to za zniesławienie, za pewnego rodzaju poniżenie.

4

Po zapisaniu go do klubu musimy uważnie obserwować zachowanie alkoholika. Czy chodzi na spotkania, czy nie łyka alkoholu za rogiem. Musimy to robić dyskretnie, jeżeli chcemy aby osoba powoli odzyskiwała zauyfanie do nas.

5

Musimy pamiętać o tym, że alkoholizm to choroba na całe życie. Alkoholikiem jest się do końca życia, mała kropla alkoholu nawet po długiej abstynencji wprowadzi alkoholika w ten sam wir wydarzeń co poprzednio.

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Oskar Mizieliński Oskar Mizieliński

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 19.08.2010

Komentarze

Najważniejsza jest rozmowa i kontrola takiego człowieka. Jeżeli wie że nic mu nie grozi - nie będzie się starał.

Trudno przekonać alkoholika, że jest nim. Osoba pomagająca jemu musi uważać, aby samej nie popaść w alkoholizm. Porada ku przestrodze. Ciekawie napisana i wartościowe informacje. Pozdrawiam.