Jak ograniczyć apetyt?

Mówi się, że dobrze gdy dopisuje, ale.. niedobrze, gdy jest on zbyt duży, gdyż może prowadzić do nadwagi, a nawet otyłości. Oto kilka porad jak ograniczyć apetyt.

1

Wysypiaj się! Gdy nie dosypiasz Twój organizm wydziela hormon zwany greliną, który pobudza apetyt. Sięgasz wtedy po jedzenie, nawet gdy nie jesteś głodny.

2

Żyj bez stresu. Oczywiście – łatwo powiedzieć. Stres jest nieuniknionym elementem naszego życia, warto jednak go ograniczać w miarę możliwości. Hormon stresu powoduje, że Twój organizm zaczyna magazynować tłuszcz ponieważ chce przygotować się na ciężkie chwile. A tłuszczyku przecież nikt z nas nie chce.

3

Pij dużo wody. Woda mineralna wypełnia żołądek, a dzięki temu jesz mniej. Najlepiej zastosować znany trik: przed posiłkiem wypijaj szklankę wody mineralnej.

4

Wybieraj produkty bogate w białko. Białko zaliczane jest do najlepiej sycących produktów. Dzięki posiłkowi z jego dużą zawartością na dłuższy czas będziesz czuł się nasycony.

5

Ogranicz słodycze. Nie tylko dlatego, że zawierają puste kalorie. Po zjedzeniu słodyczy wzrasta poziom insuliny, która ma za zadanie zbić wysoki poziom cukru. Wtedy, wówczas robisz się głodny.

6

Jeżeli często jesteś poza domem, noś przy sobie lekkie przekąski. Tak, by w nagłym ataku głodu nie sięgać po przypadkowe produkty, które odbiją się na Twojej wadze. Najlepiej nosić owoce. Banan czy jabłko to doskonałe rozwiązanie.

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Autor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 20.08.2010

Komentarze

No właśnie ten stres. W moim przypadku jak jestem zdenerwowana to robię się głodna i zajadam stres.Dlatego zawsze pod ręką mam jabłka.