Jak nie myśleć o jedzeniu?

Myślenie o jedzeniu przeszkadza nam zwłaszcza wtedy, gdy pojawiają się problemy z nadwagą. Nasz organizm domaga się większych ilości pokarmu. Jedząc coraz więcej stajemy się jeszcze bardziej otyli. Co więc zrobić, aby nie myśleć o jedzeniu? To proste - zająć się czymś konkretnym!

1

Wiele osób myśli o jedzeniu oglądając telewizję. Co więc zrobić? Skupmy się w pełni na tym, co oglądamy. Nie myślmy o innych rzeczach. Po prostu dajmy się w pełni wciągnąć w oglądany program.

2

Jeśli zajmujesz się jakimkolwiek rodzajem sztuki, to postanów sobie, że będziesz np poświęcać na to pół godziny dziennie więcej niż dotychczas. Nie dość, że rozwiniesz swoje artystyczne umiejętności, to jeszcze "stracisz" trochę więcej czasu, który prawdopodobnie zostałby przeznaczony na myślenie o jedzeniu.

3

Kolejnym sposobem jest granie w różnego rodzaju gry komputerowe. Na pewno niejednokrotnie widzieliście osoby, które były bardzo mocno pochłonięte grą. Zacznijcie sami w coś grać, a zobaczycie jak szybko można zapomnieć o jedzeniu (a nawet i o wielu innych rzeczach :).

4

Zacznij ćwiczyć cokolwiek. Może to być fitness, bieganie czy jakikolwiek inny sport. Dzięki ćwiczeniom fizycznym zmniejsza się apetyt.

5

Jedz gumy owocowe (nie zawierające cukru). Zapomnij o gumach miętowych, ponieważ one jeszcze bardziej wzmagają uczucie głodu. A przecież mamy nie myśleć o jedzeniu.

6

Planuj swoje posiłki. Jednak staraj się nie oczekiwać wyznaczonej godziny, kiedy to będziesz mógł skonsumować swój posiłek. Czekając na jedzenie zajmij się czymś ciekawszym, np. poczytaj książkę.

7

Postaw sobie cel, dlaczego chcesz nie myśleć o jedzeniu.
Kiedy najdzie cie nieodparta chęć zjedzenia czegoś, przypomnij sobie postawiony cel oraz wyniki, jakie już zostały osiągnięte. Jest też ciekawe zdanie na ten temat:
"kilka minut w ustach,a całe życie w biodrach" :)

8

Jeśli jednak nie możesz już wytrzymać zjedz lepiej jakieś owoce, niż np. mięso.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Kamil Chwedczuk Kamil Chwedczuk

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 08.02.2011

Komentarze

Ciężko jest się skupić nad czymś innym, jak burczy w brzuchu i to coraz częściej, ale pomysły bardzo interesujące:).