Jak jeść mniej słodyczy?

Daj mi 2 minuty, a nauczę Cię jak nie jeść słodyczy. Porada dla wszystkich łasuchów lubiących słodycze chcących je ograniczyć, jak i dla tych, którzy się odchudzają. Poniżej znajdziesz 10 wskazówek, które pomogą Ci je ograniczyć, albo nawet całkowicie wykluczyć ze swojego jadłospisu.

  • pij wodę niegazowaną, owocowe herbatki oraz soki,
  • zadbaj o sen i odpoczynek,
  • ćwicz,
  • stosuj przyprawy do potraw,
  • dziel na kawałeczki,
  • odkładaj na później
1
Źródło zdjęcia: www.sxc.hu/photo/1156739Źródło zdjęcia: www.sxc.hu/photo/1156739

Dziel na kawałeczki
Chcesz zjeść mniej, to podziel na kawałki, proste. Słodkości podzielone na kawałeczki, sprawią, że dłużej będziesz mogła cieszyć się ich smakiem, a mniejsze porcje faktycznie mogą się przyczynić do tego, że spożyjesz mniej kalorii.

2

Zastąp owocami
Słodycze warto zastąpić owocami oraz słodkimi warzywami, po pierwsze dlatego, że są zdrowsze, a po drugie im więcej ich zjesz, to tym bardziej zmniejszasz zapotrzebowanie na cukier, tym samym ochotę na słodycze.

3

Pij wodę
Sięgaj po wodę niegazowaną zawsze, gdy masz ochotę na coś słodkiego. Staraj się wypijać wtedy ok. 1 szklankę, to doda Ci energii i sprawi, że chęć na słodkie minie. WAŻNE! Nie zastępuj wody żadnymi napojami gazowanymi, a tym bardziej colą, gdyż zawierają ogromną ilość cukrów.

4

Herbatki owocowe oraz soki
Ochotę na słodkie można zastąpić pijąc herbatki owocowe i soki. Owocowe herbatki doskonale smakują, mają słodki smak, a co najlepsze to nie tyje się po nich. Wybieraj tylko te soki owocowe z niską zawartością cukru. Zatem napij się - gdy potrzebujesz czegoś słodkiego, a ochota sama przejdzie.

5

Smakuj i przyprawiaj
Do potraw warto dodawać cynamon, gałkę muszkatołową, kolendrę lub goździki, itp., a to wzbogaci Twoje danie w naturalne cukry, będzie lepiej smakować, a także zmniejszy zachcianki na coś słodkiego. Sięgnij po przyprawy w kuchni, a efekty mogą Cię naprawdę zaskoczyć.

6

Nie rób zapasów.
Nie kupuj więcej niż potrzebujesz. Czasem pod wpływem impulsu, bądź promocji można kupić kolejną paczkę ciastek, nawet jeśli w domu jest ich zapas, zapas "na czarną godzinę". Czym prędzej pozbądź się tego nawyku, nie będziesz mieć wtedy pochowanych słodyczy w różnych szafkach, a tym samym nie będzie Cię kusiło. Tutaj warto robić przemyślane zakupy, spisać listę produktów do kupienia i zaopatrywać się tylko w nie, całkowicie ograniczając słodycze do minimum. Trudne, ale skuteczne.

7

Odkładaj na później
Być może oczywiste, a jednak dość często trudne do wykonania, chodzi po prostu o to, że jak masz ochotę na słodkie, to zjedz, ale później i staraj się to odwlekać w czasie, na tyle, aż to będzie możliwe. Im dłużej wytrwasz, tym więcej masz w sobie motywacji i powodów do zadowolenia z siebie, bo przecież zależy Ci, aby ograniczyć słodycze. Jest to doskonałe ćwiczenie silnej woli, a im bardziej będziesz zwlekać ze spożyciem słodkiej przekąski, to tym większe prawdopodobieństwo, że w ciągu dnia zjesz mniej słodkich kalorii.

8

Ćwicz
Wystarczy 10 minut ćwiczeń dziennie, aby zmniejszyć swoją ochotę na słodycze. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ wysiłek fizyczny pomoże utrzymać właściwy poziom cukru we krwi, może zredukować stres, a Ty będziesz czuć się odprężona i pełna energii po treningu.

9

Dobry sen i relaks
Jeśli jesteś niewyspana, a Twój organizm zmęczony, to ciało może domagać się dodatkowego "kopa", najczęściej w postaci czegoś słodkiego. Dlatego pamiętaj o odpowiedniej ilości snu i odpoczynku, gdyż zmęczenie oraz niedobór snu, sprawia, że częściej sięgasz po słodycze, aby dostarczyć organizmowi potrzebną dawkę energii, często też chwilową.

10

Zwróć uwagę na kawę
Kawa może powodować wzrost lub spadek cukru we krwi, może także wpływać na jego stężenie, jak i również powodować odwodnienie organizmu. Dlatego zwróć uwagę na ilość spożywanej kofeiny dziennie, bo być może trzeba ją będzie zmniejszyć. A co z przysłowiowym ciastkiem do kawy? Ograniczenie wypitej kawy, zmniejsza okazje do słodkiego szaleństwa, bo gdy nie ma kawy = nie ma ciacha. Jeżeli tak jak ja, nie możesz obejść się bez kawy, a nie lubisz pij jej samej, to serwuj ją sobie np. wraz z drugim śniadaniem, a nie zaraz po posiłku.

11

Uwagi i spostrzeżenia

  • Nie rób zapasów w postaci słodkich, kalorycznych rzeczy.

  1. Hermosa AgnieszkaWKHermosa AgnieszkaWK

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 29.01.2013

    Komentarze

    Ciekawe, jak na razie nie muszę ograniczać ale coniektóre kroki na pewno postaram się wypróbować (chociażby ze szklanką wody - ogólnie dla zdrowia powinno się podobno pić ze 2-3)

    ciekawy temat

    Z wielką ciekawością przeczytałem tą poradę. Na wiele problemów otworzyły mi się oczy. Ale mimo, że ją oceniam wysoko to z niej nie skorzystam, bo po prostu byłem, jestem i chyba już zostanę łasuchem.

    No może i nie da się na dalszą metę zrezygnować ze słodyczy podczas gdy inni na twoich oczach delektują się słodkościami, to jest to ciężkie, ale możliwe. Ja jestem raczej strasznym łasuchem, ale jak kiedyś wprowadziłam sobie wyzwanie miesiąc bez ciastek i innych słodkości (później okazało się że było dłużej) to dało radę i wierz mi, więcej soków, woda, owoce i aktywny dzień naprawdę pomaga, że nie myśli się wcale o słodyczach nawet jeśli inni wokół ciebie się wręcz opychają nimi. Myślę, że aby całkowicie zrezygnować ze słodyczy potrzeba mieć naprawdę DUŻY konkretny motyw. Może zdrowe zęby, może ładny wygląd, a może zgubienie paru kilo, to musi być naprawdę coś czego chcemy co płynie prosto z serca. :)

    Nie da się zrezygnować całkowicie ze słodyczy, szkoda by było... :(, na pewno należy mieć umiar i po prostu wyznaczać sobie ilość, jaką możemy zjeść na dzień.

    Dobrze napisane.pozdrawiam

    cenne

    Nic dodać nic ująć. świetne!