Jak i co jeść na przyrost masy mięśniowej ?

Możesz podnosić ciężary i się pocić do woli ale jeśli nie odżywiasz się odpowiednio nie zwiększysz swojej masy mięśniowej. Wysokiej jakości białko jest podstawą do dobrej diety budowania mięśni. Twoje ciało używa białka do naprawy tkanki mięśniowej i łącznej i jest niezbędne dla jej odbudowy i przerostów. Jednakże mięśnie nie są zbudowany tylko z białka. Ważne jest, aby spożywać także węglowodany jako paliwa dla mięśni i dostarczania energii na treningu.

  • jaja, ryby, kurczak, indyk, czerwone mięso, nabiał, fasola, owsianka
1

Jaja
Wysokiej jakości białka w niewątpliwie najczystszej postaci. Mają także bardzo wysokie wartości biologiczne, a więc ich składniki odżywcze są absorbowane szybko i łatwo.


2

Ryby
Ryby są doskonałym źródłem białka. Niektóre ryby, takie jak tuńczyk, łosoś, pstrąg, sardynki, są pełne niezbędnych kwasów tłuszczowych omega-3, które wspomagają procesy budowy mięśni.


3

Kurczak i indyk
Nic dziwnego, że piersi z kurczaka i indyka idealnie nadają się do budowanie mięśni: są one źródłem wysokiej jakości białek, które są ubogie w tłuszcze trans i nasycone.


4

Chude czerwone mięso
Czerwone mięso jest doskonałe do budowania masy, ponieważ zawiera duże ilości białka i kalorii. Chude mięso jest pełne żelaza, cynku i witamin z grupy B.


5

Czerwona fasola
Fasola jest bogata w białka i błonnik, a jednocześnie ma niską zawartości tłuszczu i kalorii.


6

Nisko-tłuszczowy nabiał
Nisko tłuszczowe mleko, twaróg, jogurty, są doskonałym źródłem białka.


7

Brązowy ryż.
Brązowy ryż jest wspaniałym źródłem węglowodanów złożonych, niezbędna do zasilania ciała, szczególnie przed i po treningu.


8

Owsianka
Produkty owsiane to węglowodany i wspaniałe śniadanie :)


9

Suplementy
Są też suplementy, białka, serwatki itd
Ale to już temat na osobną poradę :)


Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Autor Zaradni.plAutor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 01.03.2011

    Komentarze

    Znakomite przykłady na pożywny i pełnowartościowy posiłek.

    Ostatnio zmieniony: 2011-03-15 14:28:44