Jak gotować, żeby schudnąć?

Kiedy jesteśmy na diecie i staramy się schudnąć, zaczynamy od liczenia kalorii. Bardzo dobrze – im mniej kalorii zjemy, tym więcej kilogramów zrzucimy. Warto jednak pamiętać, że na diecie nie chodzi tylko o wybieranie produktów niskokalorycznych. Powinniśmy tak działać w kuchni, aby przygotowywane posiłki były niskokaloryczne. Jak to zrobić? Jak gotować, żeby schudnąć?

  • patelnia teflonowa, garnek do gotowania na parze lub parowar,
1

Więcej gotujmy. To fakt, z którego wszyscy zdajemy sobie sprawę, ale jakoś fanów gotowanego jedzenia nie przybywa. Szkoda. Smażenie jest metoda obróbki kulinarnej, podczas której może dochodzić do powstawania związków rakotwórczych. Ponadto, tłuszcz na którym smażymy wnika w pokarm i zwiększa jego kaloryczność. Pamiętaj, że 1g tłuszczu to 9 kcal!


2

Co zamiast gotowania? Wypróbuj nowe metody. Rewelacyjną metodą jest smażenie w rękawie. Nie mocz wcześniej mięsa w marynacie, przygotowanej na bazie oleju, tylko porządnie przypraw je na sucho. Po pierwsze uzyskasz posiłek bez dodatku tłuszczu o naprawdę pysznym smaku mięsa smażonego, po drugie nie zmęczysz się w kuchni. Nie musisz stać nad patelnią i cały czas do niej zaglądać. Wystarczy, że mięso przyprawisz, zamkniesz w folii i wyjmiesz po godzinie.


3

Jeżeli mimo wszystko musisz zjeść coś z patelni, to kup dobrą patelnię teflonową. Smażąc na niej wystarczy minimum tłuszczu, a czasami w ogóle nie trzeba go używać. Jeżeli smażysz coś tradycyjnie, olej użyj tylko raz na początku, a potem dolewaj wodę – w ten sposób również zaoszczędzisz parę kalorii. Przestaw się na kotlety bez panierki. To panierka wchłania najwięcej tłuszczu.


4

Jeżeli chcesz schudnąć, musisz rezygnować z wszelkiego typu zasmażek, zabielania zupy mąką. Jest to absolutnie przeciwwskazane w diecie odchudzającej. W jadłospisie powinny się znaleźć zupy czyste, klarowne. Zrezygnuj także z gęstych zawiesistych sosów i w żadnym wypadku nie wykorzystuj tłuszczyku ze smażenia do polania ziemniaków!


5

Przestań używać majonezu. Zamiast niego do sałatek (które są jak najbardziej zalecane) dodawaj jogurty naturalne lub kefiry.


6

Jeżeli do jakiegoś dania musisz użyć śmietanę, wybierz tą 8% lub najlepiej zastąp ją mlekiem 0,5%


7

Spróbuj przemycać otręby w jedzeniu. Otręby przede wszystkim są bardzo zdrowe, poza ty stanowią źródło błonnika, dzięki któremu szybciej odczuwamy sytość. Dodawaj je do ciasta naleśnikowego(tuż przed smażeniem, żeby nie rozmiękł), świeżych surówek czy nawet ciasta.


8

Przyrządzaj więcej surówek. W diecie odchudzającej surówki są bardzo ważne. Jeżeli do obiadu będziesz miała przygotowane 3 różne surówki, w sumie zjesz zdecydowanie więcej warzyw niż gdy na stole stoi tylko jedna. Pamiętaj, że to właśnie warzyw powinnaś zjadać najwięcej.


Przeczytaj teraz:

  1. Joanna Chudzicka Joanna Chudzicka

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 04.08.2010

Komentarze

odpowiednia dieta to podstawa

Ostatnio zmieniony: 2012-12-18 16:31:15

do surówek polecam oliwe z oliwek

Ostatnio zmieniony: 2011-03-15 21:35:45

:)

Ostatnio zmieniony: 2010-09-23 19:10:21

Oczywiście tezy jak najbardziej prawidłowe. Jeśli jednak mógłbym zaproponować naprawdę skuteczną dietę, to służę uprzejmie, mianowicie: Trzeba bardzo wcześnie wstawać. Od...stołu!

Ostatnio zmieniony: 2010-08-31 22:23:17