Jak zrobić i wykorzystać tęczowy tekst?

W tej poradzie pokażę, jak zrobić kolorowy tekst, który następnie możemy wykorzystać na blogu, stronie internetowej lub forum. Do dzieła!

  • Internet
1

Najpierw wchodzimy na stronę tektek.org/color

2

W polu "Your Text" wpisujemy tekst, który chcemy pokolorować, a następnie klikamy na pole "First Color" i "Second Color", aby suwakiem wybrać kolory, między którymi chcemy zawrzeć nasz tęczowy tekst.

3

Klikamy "Generate code" i kopiujemy tekst, który pojawi się w polu "Output Text". Jest to nasz kod, z którego potem będziemy korzystać. Jeśli potrzebujemy kodu HTML (dla stron internetowych i większości blogów), musimy to najpierw zaznaczyć "ptaszkiem" po lewej. W przeciwnym razie otrzymamy kod BBCode.

4

Oprócz zwykłego tekstu "One-way" mamy dostępne jeszcze dwie opcje. "Back and forth" wygląda podobnie jak poprzednio, jednak pierwszy kolor występuje na początku i końcu, natomiast drugi w środku. Z kolei opcja "Rainbow" pozwala na stworzenie tekstu, w którym widzimy po kolei wszystkie kolory tęczy - od czerwonego do fioletowego.

5

Gotowy tekst możemy zastosować, jednak niestety nie wszędzie. M. in. nie zadziała on na Naszej-Klasie, Facebooku i blogach na onecie. Możemy jednak śmiało stosować go na forach internetowych - wtedy z zasady używamy kodu BBCode. Na własnej stronie internetowej zastosujemy kod HTML (chyba, że korzystamy z darmowego serwisu, który nie wymaga znajomości HTML, takie często również obsługują BBCode) i niektórych innych blogach (wtedy szukamy opcji "włącz HTML"/"włącz BBCode"). Miłej zabawy.

6

Uwagi i spostrzeżenia

  • Tekst na dole strony (preview) pokazuje nam kolory, w jakie ułoży się nasz napis. Dobrze tam zerkać, aby sprawdzić, czy będziemy zadowoleni z wyniku.

  1. Klaudia Nosal Klaudia Nosal

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 26.10.2011

Komentarze