Jak zamontować obrazy płyt (.iso, .mds, .nrg...)?

Zdarza się, że na dysku posiadamy obraz płyty. Nie wnikam, czy obraz ten znajduje się tam legalnie, czy nie. Pewne jest to, że chcemy bez nagrywania obrazu na płytę CD/DVD sprawdzić co na nim jest, ewentualnie użyć go do dalej niesprecyzowanych celów. Procedura montowania jest prosta i szybka, uważam że każdy winien dać z nią sobie radę. Często z internetu można pobrać jedynie obrazy *.iso systemów Linuksowych (Debian, Ubuntu, OpenSUSE...). Dlatego też za pomocą montowania możemy sprawdzić, co na tej płycie się znajduje.

  • Daemon Tools Lite http://www.disc-tools.com/download/daemon
1

Udajemy się na stronę internetową: http://www.daemon-tools.cc/eng/home . Udając się do działu "Downloads" odnajdujemy wersję programu "Lite". Pełna jego nazwa to: "DAEMON Tools Lite".

Po prawej stronie znajduje się przycisk "Download" - należy na niego kliknąć. Nie zwracajmy uwagi na przycisk "Buy now", gdyż program w tej wersji jest darmowy do użytku domowego.

2

Przechodzimy teraz do instalacji programu, która generalnie nie różni się niczym od wszelkich instalacji gier czy programów. Jest nawet po polsku. Po ukończonej instalacji, a właściwie to jeszcze w jej trakcie poproszeni zostaniemy o ponowne uruchomienie komputera. Jest to czynność wymagana do poprawnego ukończenia instalacji.

Podczas ponownego uruchomienia komputera zostanie utworzony wirtualny napęd CD/DVD.

3

Po włączeniu komputera w naszym trayu (po prawej stronie w dolnej części ekranu) pojawi się ikonka Daemona. Klikamy w nią prawym przyciskiem myszy.

4

By zamontować płytę w wirtualnym napędzie musimy wskazać plik. Wybieramy opcję "Napędy wirtualne", następnie "Urządzenie 0: [X:] Brak nośnika" i "Zamontuj obraz...".

Pokaże nam się eksplorator Windowsa, z którego musimy skorzystać w celu zdefiniowania pliku do zamontowania. Odnajdujemy więc na naszym dysku interesujący nas obraz i wybieramy opcję "Otwórz".

5

By "pozbyć" się obrazu, wykonujemy kroki podobne co w pkt. 4. Z tą różnicą, że zamiast "Zamontuj obraz...", wybieramy "Odmontuj obraz".

6

Uwagi i spostrzeżenia

  • Program jest darmowy do użytku domowego

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Filip Cierpich Filip Cierpich

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 24.06.2010

Komentarze

fajny temat

no ciekawa porada tylko trochę zbyt chaotycznie opisałaś to :).