Jak zabezpieczyć dane?

Masz na dysku ważne dane? Pracę magisterską? Książkę? Kolekcję filmów o mongolskich baletach? Cokolwiek, czego nie chciałbyś utracić? Musisz opanować pewien zakres umiejętności dot. bezpieczeństwa danych na dysku twardym, ew. zatrudnić informatyka. Istnieje jeszcze inna, tańsza opcja: bądź przezorny.

1
źródło: proline.pl źródło: proline.pl

Ważne pliki trzymaj na pendrivie. Kiedyś była to zabawa dla bogatszej części społeczeństwa. Dzisiaj na pendrive stać praktycznie każdego.

2
źródło obrazka: marketinglab.pl źródło obrazka: marketinglab.pl

Ważne pliki wyślij sam sobie na maila. To nie jest trudne. Serio. Po prostu normalnie załącz ważny plik do e-maila, tak jak to robisz gdy wysyłasz coś kolegom. Jedyna różnica jaka tutaj występuje, znajduje się w polu adresat: tutaj wpisz swój adres poczty - mail dojdzie do Ciebie i na skrzynce będziesz miał bezpieczną kopię danego dokumentu.

3
źródło obrazka: benchmark.pl źródło obrazka: benchmark.pl

Analogicznie możesz wypalać dane na płytach CD/DVD.

4
źródło obrazka: interia.pl źródło obrazka: interia.pl

Podane wcześniej przykłady w 100% pozwalają na przechowywanie zadowalającej liczby kopii bezpieczeństwa. Jeżeli jednak ta lista wydaje Ci się być zbyt krótka, zainwestuj w przenośny HDD na USB i inne cuda.

5
źródło: jakoloruje.pl źródło: jakoloruje.pl

Dane możesz również archiwizować na swoim telefonie komórkowym.

6

Uwagi i spostrzeżenia

  • Oczywiście możesz mieć coś na kilku pendriveach, kilku mailach itd...

  • Do magazynowania czegoś na mailu polecam skrzynkę o2.pl. Dlaczego? Ponieważ za darmo dają maila o pojemności 1 GB (1024 mb).

  • Do przechowywania danych nie polecam dyskietek. Są niepraktyczne, nietrwałe i drogie.

  • Do zabezpieczenia danych może służyć również serwer FTP.

  1. Łukasz Froch Łukasz Froch

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 27.11.2010

Komentarze

Niestety nie wspomniałem o jednej rzeczy: płyty CD i DVD nie są aż tak trwałe jak to chwalą producenci. Na tańszych nośnikach, dane mogą wyparować z CD/DVD nawet po dwóch latach - szczególnie, jeżeli nośnik był zaniedbany (trzymany poza etui, narażony na nieodpowiednie temperatury) lub uszkodzony fizycznie.