Jak wznowić przerwane pobieranie?

Jestem pewien, że nie raz przydarzyła Ci się taka sytuacja, że podczas ściągania z internetu bardzo ważnego dla Ciebie pliku, pobieranie zostało przerwane. Na całe szczęście, jest na to metoda i od momentu, kiedy przeczytasz tą poradę, będziesz w stanie wznowić przerwane pobieranie. Sprawdź!

1
Odznaczamy opcję "Ukryj rozszerzenia..", aby wznowić przerwane pobieranie. Odznaczamy opcję "Ukryj rozszerzenia..", aby wznowić przerwane pobieranie.

Powiedzmy, że pobierasz plik zaradni.rar. Nagle, w połowie pobierania zostaje ono przerwane. Aby je wznowić, musimy najpierw włączyć opcję wyświetlania rozszerzeń plików. Aby to zrobić, znajdując się w dowolnym folderze, kliknij na "Narzędzia" i wybierz tam opcję "Opcje folderów". Przejdź do zakładki "Widok" i odznacz w niej opcję "Ukryj rozszerzenia znanych typów plików". Kliknij na Zastosuj, a następnie na Ok.

2
Znajdujemy plik na dysku. Znajdujemy plik na dysku.

Możemy teraz wznowić przerwane pobieranie. W tym celu, znajdujemy plik, którego pobieranie zostało przerwane na dysku. Możemy po prostu kliknąć na "Otwórz folder zawierający" w menedżerze pobierania plików.

3
Dopisujemy do nazwy pliku końcówkę ".bak". Dopisujemy do nazwy pliku końcówkę ".bak".

Zmieniamy nazwę pliku. Podejrzewam, że wiesz jak to zrobić, ale jeśli nie, kliknij prawym przyciskiem na pliku i wybierz opcję "Zmień nazwę". Do nazwy pliku dopisujemy jeszcze jedno, dowolne rozszerzenie - takie, którego nie obsługuje nasz system, np. ".bak". Naciskamy Enter. Jeśli wyświetli się komunikat, czy chcemy zmienić nazwę pliku, klikamy na "Tak".

4
Wznawiamy przerwane pobieranie. Wznawiamy przerwane pobieranie.

Włączamy pobieranie przerwanego pliku jeszcze raz. Od razu gdy zobaczymy, że plik zaczął się pobierać, pauzujemy pobieranie. Usuwamy plik, który dopiero co zaczął się pobierać. Teraz najważniejsza część - zmieniamy z powrotem nazwę pliku na taką, jaką mieliśmy wcześniej, czyli usuwamy fragment ".bak" i wznawiamy pobieranie. Plik powinien zacząć się pobierać od momentu, w którym został przerwany.

5

Uwagi i spostrzeżenia

  • Ta metoda jest szczególnie przydatna, gdy pobieramy duże pliki, np. o wielkości kilkuset megabajtów.

Przeczytaj teraz:

  1. Autor Zaradni.pl Autor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 20.02.2011

Komentarze

Jestem pod wrażeniem :) Często miałem problem, że przy całkowitym wykończeniu się miejsca na dysku, plik kończył się pobierać bez możliwości wznowienia, a sam plik był na miejscu... Wielkie dzięki za tą poradę ;)

bardzo przydatne

Bardzo przydatna porada, każdy Internauta powinien się z nią spotkać. Gratuluję kreatywności i pozdrawiam.

Rzeczywiście, to wkurzające gdy trzeba coś ściągać od nowa. Ja nauczyłem się tego sposobu próbując wznowić pobieranie dużego pliku po tym, jak przerwało mi się na 92 procentach :-)

Dobra porada. Kiedyś podczas ściągania ważnego pilku zawiesił mi się komputer i musiałem ściągać go od nowa. Teraz już będę wiedział co zrobić w takiej sytuacji.