Jak właściwie drukować z Excela?

Drukowanie w Excelu 2003 wbrew pozorom nie jest takie proste i może u mniej doświadczonych użytkowników wywołać frustrację. Zazwyczaj nasz wydruk nie przypomina tego, co chcieliśmy uzyskać. W poniższej poradzie przedstawię prosty sposób, który umożliwi wydruk danych w pożądanej przez nas formie – czyli z odpowiednim rozkładem i na odpowiedniej ilości stron.

  • MS Excel 2003
1
Zaznaczamy obszar wydrukuZaznaczamy obszar wydruku

Po pierwsze zaznacz fragment arkusza Excela, który chcesz wydrukować. Następnie w menu górnym kliknij „Plik”, następnie „Obszar wydruku” oraz „Zaznacz obszar wydruku”. To powinno wystarczyć w przypadku mniejszej ilości danych, które zmieszczą się na jednej stronie.

2
Ręcznie ustawiamy ilość stronRęcznie ustawiamy ilość stron

Aby zobaczyć jak będzie wyglądał nasz wydruk klikamy w menu górnym kliknij „Plik”, następnie „Podgląd wydruku”. W dolnym lewym rogu zobaczymy ile stron zajmie wydruk. Jeżeli chcemy zmienić ilość stron, to klikamy w przycisk „Ustawienia” w widoku podglądu wydruku oraz ustawiamy ręcznie ilość stron w pionie oraz w poziomie. Excel automatycznie wpasuje wybrane dane w odpowiednią ilość stron.

3
Podgląd podziału stronyPodgląd podziału strony

Możemy także modyfikować miejsce łamania stron, tj. gdy na przykład chcemy aby strona druga zaczynała się kilka wierszy wyżej. W tym celu klikamy w menu górnym zakładkę „Widok” oraz „Podgląd podziału strony”. Niebieskimi liniami zaznaczone będą miejsca, w których zaczynają się poszczególne strony. Niebieskie linie możemy przesuwać, pamiętajmy jednak, że ich przesuwanie może wpłynąć na rozkład wszystkich stron, dlatego powinniśmy jest przesuwać raczej minimalnie.

4

Uwagi i spostrzeżenia

  • Przed wydrukiem zawsze sprawdź "Podgląd wydruku"

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
  1. Michał GocałMichał Gocał

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 12.08.2009

    Komentarze