Jak stworzyć transparentny GIF na stronie WWW ?

Transparentność lub przezroczystość w przypadku formatu GIF umożliwia zdefiniowanie jednego koloru, który nie będzie widoczny w przeglądarce. Pamiętaj, że każdy element graficzny zawsze ma kształt prostokąta i nie ma możliwości, by to zmienić. Ściślej rzecz biorąc, nie da się przygotować okrągłej grafiki. W praktyce z funkcji transparentności formatu GIF musisz skorzystać w przypadku, gdy chcesz uniknąć umieszczania na stronie elementów o prostokątnych kształtach. Doskonałym przykładem będzie okrągły przycisk.

1

Pierwszym krokiem jest pobranie programu Paint Shop Pro 7.04. Po uruchomieniu aplikacji tworzymy nowy obrazek o rozmiarach 100x100 Pixeli. W tym celu z menu FILE wybieramy opcję NEW. W nowo otwartym oknie musisz określić rozmiar obrazka - Width ( szerokość ) oraz Height ( wysokość ). Następnie w polu Resolution określ rozdzielczość obrazka, tak by wynosiła 72 pixele.

2

Po utworzeniu nowego obrazu pora narysować koło. W tym celu wybierz narzędzie o nazwie Kształty.
Następnie kliknij kursorem myszy w ikonę zlokalizowaną na siódmej pozycji od prawej strony w menu. Odpowiada ona za pokazanie okna właściwości kształtów widocznego w prawym dolnym rogu.

3

Kolejną czynnością jaką musimy wykonać jest określenie koloru naszego koła. Robimy to w miejscu okna po prawej stronie pod właściwością styles. Pamiętaj, że koło składa się z obramowania oraz wypełnienia, dlatego w sekcji styles masz dwa pola koloru.Po kliknięciu kursorem myszy w kolorowy prostokąt otworzy się paleta kolorów, z której musisz wybrać żądaną barwę.

4

Teraz przyszła pora na określenie koloru, który ma być niewidoczny na stronie WWW. W tym celu z menu Color wybieramy opcję Set Palette Transparency. W nowo otwartym oknie wybieramy opcję Set the transparency value to palette entry, a następnie przesuwamy kursor myszy nad obrazek i klikamy kolor, który ma być niewidoczny. Teraz już pozostaje tylko zapisanie obrazka na dysku w formacie GIF.

5

Poniżej prezentuje cały kod :

transparentny GIF

Przeczytaj teraz:

  1. Autor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 14.05.2013

Komentarze