Jak przekazać komuś swoje środki w Orange na kartę?

... czyli jak zrobić przelew SMS w Orange (bo tak oficjalnie nazywa się ta usługa).Porada m.in. dla tych, którzy mało gadają i nie są w stanie wykorzystać 50 PLN w 3 miesiące, w związku z czym mają na koncie w Orange więcej niż potrzebują.

  • nadmiar środków na koncie w Orange, numer telefonu do doładowania
1

Najpierw trzeba znaleźć osobę, która też ma telefon na kartę w Orange, ale dla odmiany jest bardzo gadatliwa. Najlepiej, żeby to był ktoś zaufany.

2

Wyślij SMS treści "DOLADUJ N 5XXXXXXXX" na numer 8088.
N to liczba od 5 do 200 oznaczająca kwotę przelewu w PLN, z dokładnością do jedności.
5XXXXXXXX to numer telefonu osoby, której konto chcesz doładować - 9 cyfr, może się zaczynać na 6 czy 8, jeśli dana osoba przeniosła numer do Orange z innej sieci.
Koszt tej operacji wynosi 20 groszy.
Przykład: "DOLADUJ 24 512345678" oznacza przekazanie kwoty 24 PLN na konto numeru 512345678.

3

Otrzymasz teraz SMS z potwierdzeniem przyjęcia wniosku o przelew. Przeczytaj go i sprawdź, czy wpisana kwota i numer telefonu są zgodne z Twoimi intencjami. W ciągu 15 minut możesz anulować przelew wysyłając darmowy SMS treści ANULUJ na numer 8088.

4

Uwagi i spostrzeżenia

  • Okres wykonywania połączeń osoby doładowanej pozostaje bez zmian albo wydłużony do 5 dni, jeśli był mniejszy.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Piotr Stefaniak

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 03.01.2011

Komentarze

ciekawe

Przyda się wiedzieć:)

Jak napisałem w punkcie 2, trzeba zapłacić za operację 20 groszy. Jeśli wysyłasz 10 pln, to musisz mieć na koncie przynajmniej 10,20. A co jeśli masz 10,19 albo mniej? Orange przyjmie zlecenie, po czym po 15 minutach otrzymasz komunikat: "Przepraszamy, zlecenie przelewu na nr 5xxXXXxxx nie zostało zrealizowane. Nie ponosisz żadnych kosztów. Prosimy spróbować później". Jak widzicie, ta czołowa w manipulacji firma w Polsce nie informuje, w czym jest problem. Zapewne więc niejeden spróbuje później... z tym samym efektem...

Morał: Gdy przelewasz komuś wszystkie swoje środki, pamiętaj, że przelać możesz kwotę zaokrągloną do pełnych złotych oraz musisz mieć dodatkowo przynajmniej 20 groszy na pokrycie kosztów usługi.