Jak mieć same pozytywne komentarze na Allegro- zyskanie dobrego wizerunku?

Przed zakupem przedmiotu zazwyczaj kupujący przeglądają opinie innych na temat sprzedającego. Sprzedający często też dodają informację o przesyłce za pobraniem dostępnej tylko dla pewnych użytkowników (co najmniej 10 pozytywnych komentarzy). Niezaprzeczalnie komentarze pełnią ważną rolę w świecie aukcji internetowych. Każdy dąży do idealnego wizerunku, jednak jak go osiągnąć...? Poniższe kroki na pewno ci w tym pomogą.

  • konto na Allegro
1

*KUPUJĄC*
Najlepiej mieć konto bankowe- wtedy tuż po wygraniu aukcji możemy wpłacić pieniądze na konto. Po wpłacie od razu napisz maila do Sprzedawcy, by go poinformować o tym. Te 2 kroki skutkują zazwyczaj komentarzem w stylu "szybka wpłata na konto, dobry kontakt, polecam!". Zwróć też uwagę na to, że Sprzedający też jest człowiekiem i jeżeli pojawią się wszelkie problemy nie reaguj wulgarnie, tylko profesjonalnie staraj się rozwiązać problem. Ważne jest także twoje zainteresowanie. Jeżeli na aukcji nie został podany numer konta, napisz po wygraniu prośbe do Sprzedawcy o ujawnienie go. Nie zapomnij o niepisanej zasadzie "Kupujący wystawia komentarz jako pierwszy". Kiedy przedmiot dojdzie napisz maila z podziękowaniem za transakcję i wystaw godziwy komentarz.


2

*SPRZEDAJĄC*
Podawaj zawsze rzeczywiste koszta przesyłki i podpieraj je informacją z jakiego cennika korzystasz (Poczta Polska, Posteo itd.) W odpowiednim polu najlepiej wpisz numer konta- to ułatwi transakcję. Jeżeli jednak uznałeś, że nie podasz widocznego numeru konta, po aukcji podaj go Kontrahentowi, by nie opóźniać transakcji. Nawet jak podałeś numer konta, to po zakończeniu aukcji i tak napisz do niego maila, co zapounktuje w profesjonaliźmie i dobrym kontakcie. Zapytaj Kupującego jakim operatorem pocztowym preferuje wysyłkę oraz o rodzaj listu/paczki. Pamiętaj, by uprzedzić go o możliwości zaginięcia listu poleconego i dodaj, że za wszelkie niedogodzenia związane z przesyłką odpowiada poczta od momentu powierzenia jej paczki. Maila zakończ pozdrowieniami. Kiedy pieniądze zostaną zaksięgowane na twoje konto, udaj się w jak najmniejszej odległości czasowej na pocztę i wyślij przedmiot (pamiętaj by zachować potwierdzenie przesyłki). Po tym napisz maila do Kontrahenta o dokonaniu przesyłki. Jeżeli po kilku dniach Kupujący będzie się niepokoił powtórz mu datę wysłania towaru i dodaj do załączników blankiet informujący o przesyłce. Pociesz go informacją, że wkrótce paczka powinna dojść i napisz przy tym coś w stylu "w końcu wszyscy wiemy jak działa nasza poczta". Maila tradycyjnie zakończ poważaniem. Takie podejście zapewne zaowocuje komentarzem pozytywnym o treści typu "świetny kontakt, uderzająca szybkość, profesjonalne podejście do transakcji. Towar oczywiście zgodny z opisem, pewny Allegrowicz, polecam!". Komentując nie zapomnij podziękować za transakcję ;)


3

*KUPUJĄC I SPRZEDAJĄC*
Często ludzie się boją, że druga strona nie oceni cię dobrze i myślą w stylu "poczekam, aż on mi da komentarz, jak będzie to negatyw, to i ja wystawię mu to samo mimo, że nei zasługuje, ale oko za oko, ząb za ząb!". Taki tok myślenia jest bez sensu. Jeżeli wiesz, że transakcję położłeś na kolana, przyznaj się w komantarzu do błędu i przeproś- to złagodzi nerwy 2 strony i zaowocuje dodatkowmi punktami do "profesjonalizmu transakcji"
W swojej karcie miej prawdziwe dane!
Nie rób wszędzie błędów ortograficznych (wiadomo, że nikt nie jest idealny i może się czasem zdarzyć przeliterowanko), bo Kontrahent nie potraktuje cię profesjonalnie.


4

*Co zrobić, kiedy otrzymamy niezasłużony komentarz?*
Czasem zdarza się niesolidny Kontrahent. Sam natrafiłem raz na osobę, która zupełnie nakłamała w komentarzu. Z takiej sytuacji łatwo wybrnąć, ale trzeba pamiętać by zachować zimną krew. Nerwy nie powinny nas ponosić do stopnia zbluzgania w mailu czy też komentarzu drugą osobę.
Wtedy zmuszeni jestesmy "złożyć reklamację".
Wchodzimy w moje allegro->Komentarze i ocena sprzedaży->Unieważnienie komentarza->"Unieważnienie komentarzy - nowy wniosek". W okienka wpisujemy numer aukcji, do której był komentarz i nick osoby wystawiającej go. Wciskając "Dalej" przechodzimy do odpowiedzi. Tutaj też nie pozwól ponieść się nerwom. Profesjonalnie obal twierdzenie Kontrahenta tłumacząc każdą niezgodność. Jeżeli zrobisz to profesjonalnie i przekonujaco, zapewne osoba przeciwna zauważy swoją winę w tym i unieważni komentarz.


Przeczytaj teraz:

  1. Autor Zaradni.pl Autor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 26.07.2010

Komentarze

no tak, nie myślałem o tym nigdy, niestety są też terminy na takie reklamacje i akurat w moim przypadku już jest za późno

Ostatnio zmieniony: 2011-03-23 23:26:47

Informacje dużo wnoszą przydatnych podpowiedzi, jak zdobywać pozytywne komentarze. To trochę zbliżone jest do naszych komentarzy na Zaradnych. Pozdrawiam.

Ostatnio zmieniony: 2011-02-13 10:26:57

konkretne i przydatne informacje:)

Ostatnio zmieniony: 2010-08-27 13:14:13

Dobra robota! Ciekawy artykuł! Zobacz moje porady:)

Ostatnio zmieniony: 2010-07-31 03:06:30