Jak i gdzie zamieszczać swoje zdjęcia w Internecie?

W dobie fotografii cyfrowej każdy z nas ma na swoim komputerze niezliczoną ilość zdjęć. Większością z nich, na przykład z wakacji, chcielibyśmy się podzielić z przyjaciółmi lub nawet dalekimi znajomymi. Oto kilka rad dla laików w umieszczaniu zdjęć w Internecie.

1

Należy wybrać portal, w którym istnieje możliwość ograniczania dostępu do albumu. Może to być jeden z serwisów społecznościowych bądź fotoblog.

2

Najlepszy format do umieszczania zdjęć to JPG.

3

Zwróćmy uwagę, czy wybrany przez nas serwis ma możliwość hurtowego ładowania zdjęć. Jest to istotne przy umieszczaniu ich większej ilości.

4

Kolejną rzeczą, na którą powinniśmy uważać, to płatności. Czasami portale wymagają dokonania wpłaty, kiedy chcemy zwiększyć transfer ładowanych fotografii. Najlepiej oczywiście wybrać darmowy.

5

Podziału na albumy tematyczne powinniśmy dokonywać już u nas na komputerze. Dla ułatwienia oznaczamy odpowiednio foldery, na przykład „Wakacje 2008”, „Wesele Franciszka” itd. Następnie tworzymy takie same na naszym portalu i nie pozostaje nic innego, jak ładować fotki w ustalonej wcześniej kolejności.

6

Dla ułatwienia oglądania naszym znajomym, każdy album możliwie precyzyjnie opisujemy. Dobry opis powinien zawierać miejsce, datę i parę zdań o osobach oraz wydarzeniu, które zostało uwiecznione.

7

Pamiętajmy o odpowiednich zabezpieczeniach. Jeśli otworzyliśmy nasze konto do swobodnego oglądania przez wszystkich użytkowników, dbajmy o nie umieszczanie zdjęć osobistych bądź uwieczniających wartościowe rzeczy (nowy samochód, dom itd.) Pamiętajmy, że w ten sposób nasze zdjęcia mogą zostać wykorzystane bez naszej wiedzy.

Galeria

zdjęcie
  1. Lena Kowska Lena Kowska

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 01.08.2009

    Komentarze