Jak zrobić ramkę na zdjęcie z twardej okładki starego zeszytu?

Wojciech Cejrowski powiedział kiedyś: "najlepsze nawet zdjęcie źle podane jest jak szampan w słoiku po ogórkach". W tej poradzie pokażę, jak zrobić ramkę na zdjęcie, odpowiednią zarówno na prezent jak i do postawienia we własnym domu. Do dzieła!

  • Twarda okładka ze starego zeszytu
  • Ołówek
  • Ekierka lub linijka
  • Nożyczki
  • Klej (introligatorski lub dobry w sztyfcie)
  • Różne ozdobne papiery
  • Sztywna tektura
  • Wstążeczka, mulina lub sznurek
  • Mały, ozdobny spinacz
  • Dodatkowe ozdoby, np. muszelki, koraliki, sztuczne kwiaty itp.
1

Niepotrzebną okładkę ze starego zeszytu otwieramy i po lewej stronie od wewnątrz rysujemy linie na 2-3 cm od brzegów. Zgodnie z nimi wytniemy potem okienko w ramce.

2

Wycinamy okienko w ramce zgodnie z narysowanymi wcześniej liniami. Następnie z grubej tektury wycinamy pasek takiej samej szerokości, jak "zgięcie" między obiema stronami okładki. Przyklejamy go tam (patrz zdjęcie).

3

Pasek, który przykleiliśmy w poprzednim kroku, możemy dodatkowo zabezpieczyć, przyklejając na nim dodatkową, cienką kartkę. Potem przyklejamy kartkę i kolejne paski grubego kartonu (WAŻNE! - o tej samej grubości, co poprzedni) tak, jak na zdjęciu obok.

4

Wewnętrzną stronę ramki ozdabiamy. Ja zdecydowałam się na motyw morski, więc przykleiłam niebieską kartkę i trzy rybki. Planując rozkład ozdób w środku nie zapomnij, że umieścisz tam potem zdjęcie.

5

Czas na włożenie do ramki zdjęcia. Możesz je zwyczajnie przykleić, ale bardziej efektowne jest przyklejenie po bokach ramki kawałka muliny lub wstążki i przypięcie do niego zdjęcia małym, ozdobnym spinaczem. Mulinę przyklejamy wysoko, ponieważ po sklejeniu ramki, opadnie nam nieco w dół.

6

Dla lepszego zabezpieczenia zawartości ramki, można w okienku przykleić np. fragment sztywnej folii. Gdy już to zrobimy, sklejamy ramkę za pomocą utworzonych wcześniej "zakładek" z grubego kartonu. Karton nada ramce grubość, natomiast pozostawiony cienki papier służy do przyklejenia. Jeśli chcemy, aby nasza ramka stała, z grubego kartonu powinniśmy dokleić z tyłu "stojak" o kształcie, jaki nam się podoba. Od jego długości będzie zależał kąt, pod jakim będzie stała ramka. Jeśli natomiast chcemy, aby ramka wisiała, doklejamy jej wstążeczkę lub mocny sznurek do powieszenia. W ramce, która ma służyć za prezent, dobrze jest zastosować oba te rozwiązania, aby dać obdarowanemu wybór, gdzie umieścić ramkę.

7

Teraz ozdabiamy ramkę zgodnie z naszym upodobaniem. Ja przykleiłam muszelki. Nie wolno zapominać o bokach ramki!

8

Uwagi i spostrzeżenia

  • Uważnie wybieraj zdjęcie! Jeśli zabezpieczysz ramkę sztywną folią, zastępującą szkło, nie będziesz potem mógł go zmienić.

Przeczytaj teraz:

  1. Klaudia Nosal Klaudia Nosal

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 25.10.2011

Komentarze

Lubię takie porady jak zrobić coś z niczego.

fajny pomysł i wykonanie bardzo ładne