Jak zrobić pachnącą biżuterię?

Która kobieta nie uwielbia biżuterii i perfum? Wspaniałym prezentem, który możesz sprawić swoim najbliższym lub sobie samej będzie połączenie tych dwóch rzeczy - biżuteria, która pięknie pachnie. Zrobienie jej wcale nie jest takie pracochłonne, ani takie kosztowne, jak mogłoby się wydawać.

  • Cynamon w laskach
  • Koraliki
  • Wstążka/sznurek/drucik/gumka
  • Opcjonalnie zapięcie
  • Inne elementy jakie tylko przyjdą Ci do głowy (np. ziarna kawy, anyż itp.)
1

Laski cynamonu (ilość zależnie od preferowanej długości naszyjnika/bransoletki/kolczyków) wkładamy do jakiegoś naczynia i zalewamy wodą, aby zmiękły. Jest to konieczne, ponieważ cięcie twardego cynamonu "na sucho" zazwyczaj kończy się jego popękaniem.

2

Podczas, gdy cynamon się moczy, przemyśl inne elementy Twojej biżuterii. Ja użyłam pachnących płatków ze sklepu "Wszystko po 2,50" - dostępne są również inne kolory. Wygrzebałam też z szafy resztki koralików i brązową wstążkę. Nic jednak nie szkodzi na przeszkodzie, abyś wybrała inne składniki - przyprawy, bardziej ozdobne koraliki, cokolwiek, co przyjdzie Ci do głowy. Rozważ, na co nawlec swoje skarby - ja wybrałam wstążkę, bo akurat miałam ją pod ręką (nagłe uczucie w stylu "albo coś zrobię tu i teraz, albo mnie szlag trafi!"), ale w przypadku bransoletki było to błędem - gumka jest lepszym wyjściem.

3

Gdy cynamon już namoknie (ja zostawiłam go na całą noc!), potnij go na kawałki odpowiadające Twoim preferencjom. Przykładanie do niego noża i uderzaniem go młotkiem, jak dłuta, nie jest najlepszym rozwiązaniem. Cynamon od niego pęka. Weź ostry nóż i krój cynamon jak ser lub pomidora - wtedy nie stanie mu się krzywda! Dobrze jest, abyś po wyschnięciu skleiła "brzegi" lasek tam, gdzie się "rozchodzą" klejem introligatorskim (jest wystarczająco mocny i po wyschnięciu staje się przezroczysty, więc nie musimy się bardzo martwić śladami). Będziesz mogła wówczas korzystać bez obaw z naturalnego "otworu" w cynamonie.

4

Pora na zaplanowanie rozmieszczenia poszczególnych elementów. Utnij fragment wstążki (sznurka/drutu/gumki) odpowiadający Twoim preferencjom co do długości naszyjnika/bransoletki (odpowiednio dłuższy o fragment potrzebny do zawiązania) i wstępnie ułóż wzdłuż niego planowane elementy Twojej biżuterii. Zobacz, jak się komponują obok siebie i czy masz ich wystarczająco dużo. Przemyśl, czy chcesz, aby były ułożone równomiernie. Ładnie wygląda jakiś wyróżniający się element (u mnie drewniane koraliki i dłuższa laska cynamonu) na u dołu naszyjnika. Tył natomiast nie musi być bogaty, jest to nawet niewygodne (na moich zdjęciach widać, że tym razem popełniłam błąd i z tyłu również znajdują się elementy).

5

Gdy już będziesz pewna, jak chcesz, aby Twoja biżuteria wyglądała, weź się za nawlekanie. Dziurki w płatkach (jeśli używasz takich, jak ja) możesz robić igłą lub czubkiem noża/nożyczek. Nie są one zbyt problematyczne. Jeśli używasz wstążki, problem może pojawić się przy nawlekaniu koralików (małe dziurki). Warto wtedy skręcić wstążkę w rękach i zwilżyć ją. Przycinanie postrzępionej końcówki też czasem pomaga. Jeśli nadal wstążka nie chce przejść przez koralik, można przepchać ją igłą. Natomiast przy nawlekaniu dłuższych lasek cynamonu, wstążkę można przepychać patyczkiem do szaszłyków. Zawiąż wstążkę (sznurek/drucik/gumkę) i jeśli chcesz, dodaj jakieś zapięcie. Gotowe!

6

Uwagi i spostrzeżenia

  • Kolorowe pachnące płatki czasem farbują ubrania - unikaj chodzenia w pachnącej biżuterii podczas deszczu.

  • Możesz również zrobić sobie do kompletu kolczyki bądź broszkę.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Klaudia Nosal Klaudia Nosal

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 05.08.2011

Komentarze

oryginalny pomysł, fajna porada

Bardzo intrygująca propozycja. Pomysł świetny. Pozdrawiam.

Pachnąca biżuteria...brzmi cudnie :-) Pozdrawiam i zapraszam do siebie w wolnej chwili :-D