Jak zrobić bransoletkę wieczorową?

Rękodzieło wraca do łask. Na każdym kroku widzimy rzeczy, które krzyczą "wykonane ręcznie". Przedmioty wykonane ręcznie są oryginalne i piękne ale mają jedną ogromną wadę, którą jest cena. W tej poradzie zaprezentuję sposób na zrobienie bransoletki z pięknym wzorem. W zależności od doboru koralików będzie pasowała do kreacji wieczorowej, eleganckiej garsonki lub jeansów i podkoszulka.

  • nożyczki
  • zapalniczka do zgrzania ewentualnych końcówek żyłki
  • żyłka
  • dwie kulki zaciskowe
  • jedno zapięcie
  • dwa ograniczniki
  • Koraliki
1

Miej w zasięgu ręki nożyczki, żyłkę, kilka rodzajów koralików - jak na obrazku, zapięcia i ograniczniki oraz małe kombinerki.

2

Używając 46 koralików dużych i 21 mniejszych różowych upleć podstawę bransoletki tak, ja jest to pokazane na rysunku. Końcówki żyłki przełóż przez ostatni koralik w przeciwnych kierunkach.

3

Używając 38 koralików malutkich poprowadź żyłkę jak na rysunku - koraliki w tym miejscu nadają kształt bransoletce i sprawiają, że staje się sztywniejsza. Końcówki ponownie przeprowadź przez ostatni koralik w przeciwnych kierunkach.

4

Nałóż kolejno na każdy koniec żyłki malutki koralik, średni różowy koralik i bordowy koralik - przeprowadź koniec żyłki przez koralik malutki, służący nadaniu kształtu. Następnie nałóż koralik bordowy, malutki i bordowy i ponownie przeprowadź koniec żyłki przez odpowiadający koralik malutki.
Powtarzaj ten ruch do przedostatniego koralika - ostatni splot ma mieć takie samo ustawienie koralików jak początkowy - bordowy, różowy, bordowy, malutki.

5

Na oba końce żyłki jednocześnie załóż duży koralik i zamontuj z tej strony zapięcie bransoletki.

6

Używając nowej żyłki i pozostałych różowych koralików, po przewlekaj je tak, jak pokazuje rysunek.
Kiedy dojdziesz do końca, załóż na końcówki ostatni duży koralik i zamontuj drugi koniec zapięcia.
Bransoletka gotowa :)

7

Uwagi i spostrzeżenia

  • Długość bransoletki z zapięciem wychodzi okoóo 18cm. Aby uzyskać większy lub mniejszy rozmiar należy odpowiednio dobrać ilość koralików.

  • Największe koraliki, jakie użyte zostały do uplecenia bransoletki mają 5mm średnicy, najmniejsze zaś 2mm.

  • Używając inych wielkości koralików zaburza się proporcje we wzorze powodując jego zniekształcenia.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
zdjęcie
  1. Aga Łukasik

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 28.01.2011

Komentarze

Piękna bransoletka!

Super

Świetny pomysł:)

Bardzo ładna bransoletka.

Super cacko!