Jak zacząć malować obrazy?

Każdy może tworzyć sztukę. Jeśli marzy nam się własnoręczne wykonanie obrazów na ścianę naszego pokoju, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrealizować nasze marzenie. Jak zacząć?

1

Pierwsze kroki powinniśmy skierować do sklepu malarskiego. Tam mamy ogromny wybór farb, pędzli i płócien. Jeśli nie ma takowego w naszej miejscowości, zawsze możemy skorzystać z oferty sklepów internetowych.

2

Na początek kupujemy farby w podstawowych kolorach. Możemy się zdecydować na farby olejne, akwarele lub temperę.

3

Płótno najlepiej zakupić średniej wielkości, na przykład 30x40 centymetrów.

4

Materiał naciągamy na blejtram, chociaż nie jest to warunek tworzenia dzieła. Działa jednak psychologicznie – sprawia, że czujemy się artystami i dzięki temu mamy większą radość z tworzenia.

5

Możemy malować obrazy palcami, jednak na pierwszy raz warto zakupić pędzle. Najlepiej, aby były różnej wielkości. Z czasem odkryjemy swoje osobiste preferencje w ich użytkowaniu.

6

Warto również zakupić terpentynę. Służy ona do czyszczenia palety i pędzli z farby olejnej.

7

Ostatnim krokiem jest naniesienie na płótno tego, co mamy w wyobraźni lub na szkicu oraz pozwolić dziełu wyschnąć.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
  1. Autor Zaradni.plAutor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 03.08.2009

    Komentarze

    Bardzo dobry program na YouTube prowadzi Adam Razik.
    fajna rada.

    Powyższą radę proponuję na dobry początek. Jeśli odkryjemy w sobie pasję w czasie jej wykonywania, warto pójść dalej.
    Nauczyć się rysować i mieszać kolory. Poznać teorię o kompozycji, perspektywie, teorii koloru. Rysować tylko z natury. Mieć kontakt z nauczycielem, dzięki któremu najszybciej się uczymy. Osobiście polecam kurs Akademii Rysunku w ESKK - sama to wypróbowałam, kurs jest niesamowity, no i tam mamy kontakt z nauczycielem. Jeśli znamy trochę angielskiego i chcemy nauczyć się malować olejami, zapiszmy się na kurs JanPaul Wittebol dostępnym w sieci. Wysyłamy mu zdjęcie pracy i otrzymujemy opinię, mnóstwo wskazówek.
    Moim zdaniem najlepiej zacząć od malowania farbami akrylowymi lub plakatowymi (albo temperą) w wersji artystycznej ale dla studentów (niższa cena, jakość na początek satysfakcjonująca), jednak farby olejne są uznawane za najbardziej "malarskie". Nie zraźmy się jej ceną, ponieważ są wydajne, ale nie da się nimi malować na zwykłym papierze (tylko na specjalnym papierze malarskim, zagruntowanej tekturze, innych twardszych podłożach). Do tego farby olejne są często nieco szkodliwe, a terpentyna śmierdzi (niektórzy lubią ten zapach, choć go nie wolno wdychać :-). Obrazy olejne długo schną, czasem miesiąc lub 2, zależy od farb. Możemy to przyśpieszyć używając sykatyw.
    Jakąkolwiek techniką malujemy- starannie dobierajmy kadr zgodnie z zasadami kompozycji (musi być po prostu ładny, zrównoważony), zacznijmy od dużego, szerokiego pędzla i nie bójmy się dużych formatów.
    Eksperymentowanie farbą wciąga, naprawdę!
    I dużo chęci, samozaparcia i nakładu pracy trzeba mieć.
    Zamiast blejtramu można kupić podobrazie płytowe - tańsze i efektowne, łatwiejsze w przygotowaniu (bo wystarczy je tylko kupić :).