Jak sprawdzić prawdziwość pereł?

Jak wiadomo jest mnóstwo pereł, które są podróbkami. Więc należy się przestrzegać kupowania pereł, jeśli się na nich nie znamy. Jak sprawdzić, czy perły są prawdziwe? Poniżej podam kilka sposobów zabezpieczających nas przed oszustwami ze strony osób sprzedających podrobione perły.

1

Pierwszym ze sposobów na sprawdzenie prawdziwości pereł jest zwykłe tarcie pereł o nasze zęby. Jeśli poczujemy, że perła jest gładka, to znaczy, że jest ona podrobiona, ponieważ naturalne perły mają nie równą powierzchnię.

2

Jeśli mamy dalej wątpliwości co do prawdziwości pereł, możemy sprawdzić to, wsadzając naszą perłę do spirytusu. Jeśli (sztuczna) perła była sklejana z kilku kawałków to rozpadnie się. Natomiast jak będzie zmieniać kolory, tracić blask, to znaczy, że perła była malowana.

3

Jest również metoda ogniowa, to znaczy powinniśmy podgrzewać naszą perłę przez kilkanaście sekund, po minięciu tego czasu sztuczna perła zacznie się odkształcać lub nawet topić. Ogień nie może dotykać swoim płomieniem perły.

4

Można spróbować również upuścić naszą perłę z wysokości około 70 cm na leżące szkło, jeśli perła jest sztuczna, to odbiję się na około 30-40 cm.

5

Najlepszym ze sposobów jest zdecydowanie udanie się do specjalisty w tym zakresie, to znaczy do jubilera. On nam oceni je w 100%, czy są prawdziwe, czy jest to doskonała podróbka.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Autor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 17.01.2013

    Komentarze

    Ciekawe

    ciekawe:)

    Z tym pocieraniem to jest tak, że naturalne przedmioty nie mają równych kształtów, tak jest też z naturalnymi perłami, natomiast jak się je robi to mają wtedy równiutką powierzchnię, dlatego można wyczuć ją pocierając o zęby.

    Pocieranie o zęby to nieco oryginalny sposób :)

    Zaciekawiła mnie ta porada.