Dlaczego warto mieć własne hobby? Przeczytaj i znajdź hobby dla siebie

Hobby jest dobrym sposobem na oderwanie się od codziennych problemów i innych męczących niepokojów. Najlepiej, aby uprawiane hobby było dostosowane do posiadanych przez nas możliwości i po prostu relaksowało. Hodowla zwierząt domowych, majsterkowanie, zbieranie znaczków lub monet pomimo wydawałoby się niewielkiego znaczenia, przynosi ukojenie właśnie wtedy, gdy najbardziej tego potrzebujemy.

  • Ocena własnych możliwości;
  • Plan działania;
  • Spokój.
1

Czas i miejsce

Czas i miejsce Puzzle to też może być twoje hobby.

Hobby musi być dostosowane do naszych możliwości finansowych oraz przestrzeni życiowej dwojako rozumianej. Chodzi tu o ilość naszego prywatnego czasu oraz wielkość miejsca jakie możemy poświęcić naszemu hobby. Nie może zająć tyle miejsca i czasu w naszym życiu żeby zabrakło go dla naszych najbliższych.
Nie warto więc zaczynać hobby, które może przerosnąć nasze możliwości finansowe i lokalowe.
Olbrzymia kolekcja wkrótce zabierze nam przestrzeń życiową. Ekstremalne sporty wymagają zakupu drogiego sprzętu.
Warto dostosować działania hobbystyczne do wielkości posiadanego mieszkania, garażu, czy strychu. Warto też z góry przeznaczyć na miejsce uprawiania hobby przestrzeń wydzieloną od przestrzeni życiowej.

2

Budżet na hobby

Nadmierny koszt hobby może zrujnować domowy budżet. Hobbysta mógłby rozwijać swoje zajęcie prawie bez ograniczeń. Klaser dla znawcy tematu filatelistyki to zdecydowanie za mało, no chyba że samych "mauritisów". Osiągnięcia sportowe to też pojawiające się puchary, dyplomy i magia wspomnień, wymagająca odpowiedniej ekspozycji. Na pewno jazda konna i posiadanie własnego konia do tanich również nie należą. Warto się przymierzyć do hobby takiego, przez które nie wpadniemy w przesadne koszty i ewentualne długi.

3

Hobby powinno być odskocznią

Ważne jest zachowanie proporcji czasu poświęconego na hobby i pracy zarobkowej. Jeśli hobby ma być źródłem dochodów to warto się zastanowić, czy nie utracimy czerpanej z niego satysfakcji. Wiele osób twierdzi, że chciałoby zarabiać na czymś co naprawdę lubi robić. Jest to niestety częściowa prawda, gdyż zainteresowanie przerodzone w biznes może się przejeść.
Zabawa w hobby powinna pozostać jak najdłużej, źródłem uspokojenia lub ekscytacji, radością i odmianą dla codzienności, aby pełniła rolę odskoczni od nieuniknionych problemów życia.

Przeczytaj teraz:

źródła zdjęć: Zdjęcia Autora porady

  1. Darek Rogowski

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 15.11.2013

Komentarze