Jak zrobić choinkę z szyszek?

Pięknie przyozdobiona choinka to niewątpliwy symbol Świąt Bożego Narodzenia. Można również ozdobić biurka i stoły świątecznie własnoręcznie zrobionym choinkami z szyszek. Jest to prosty i tani sposób na świąteczne dekoracje.

  • 1 szyszka świerkowa
  • 6 szyszek sosnowych
  • brokat i lakier do paznokci (bezbarwny lub perłowy)
  • łańcuszki z koralików (czerwone i złote)
  • sztuczne kwiaty gwiazdy betlejemskiej
  • druciki i cążki do drutu
1
Szyszka świerkowa i szyszki sosnowe.Szyszka świerkowa i szyszki sosnowe.

Głównym materiałem na małe choinki są szyszki. Do tego typu świątecznej ozdoby najlepiej wybrać jedną dużą szyszkę świerkową i około 6 szyszek sosnowych. Szyszki najlepiej zbierać w suchy i słoneczny dzień. Jeśli nie są w pełni rozłożone to można położyć je w ciepłym miejscu (np. na kaloryferze lub piecu), żeby się rozwinęły.

2

Każdą szyszkę sosnową przewiązujemy u nasady drucikiem długości około 30 centymetrów. Następnie każdą z nich przywiązujemy ściśle do szyszki świerkowej - jedną obok drugiej.

3

Po połączeniu wszystkich szyszek malujemy je perłowym lakierem do paznokci i posypujemy srebrnym brokatem. Główną szyszkę świerkową nie trzeba malować bo i tak efekt będzie słabo widoczny. Następnie całą kompozycję dopełniamy łańcuszkiem z koralików (czerwone i złote dadzą łady efekt) oraz sztucznymi kwiatami gwiazdy betlejemskiej.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Iwona Zaradni.plIwona Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 03.12.2010

    Komentarze

    super pomysł

    Proste i ładne. Pozdrawiam:)

    bardzxo ładna

    Piękna oryginalna ozdoba. trzeba bedzie szyszek poszukać :)

    Nie sądziłem, że z szyszek można takie wyrafinowane ozdoby wykonać. Sama wpadłaś na ten świetny pomysł ?

    Pomysł wyjątkowo prosty, ale za to oryginalny.

    Rewelacja!