Jak naturalnie ufarbować jajka?

Farbowanie jajek wielkanocnych niekoniecznie musi wiązać się z zakupem barwników w sklepie. Wiele kolorów można uzyskać barwiąc jajka w roztworach z dostępnych pod ręką produktów. UWAGA! Do farbowania używaj tylko jajek o białych skorupkach. Na brązowych skorupkach kolory nie wychodzą tak ładnie. Oto, jakie kolory możesz uzyskać:

  • Jajka, cebula, ozimina, czerwona kapusta, buraczki, czerwone owoce,kurkuma, szafran, curry.
1

Żółty - najszlachetniejszą barwę daje gotowanie i moczenie w szalenie drogim szafranie. Można też spróbować tańszych opcji: przypraw kurkumy lub curry.

2

Beżowy i brązowawy - różne jego odcienie uzyskuje się przez dłuższe lub krótsze gotowanie jaj w:
- mocnym naparze z herbaty
- łuskach cebuli (najlepiej namoczyć je na kilka godzin przed gotowaniem, wtedy szybciej puszczają barwnik).
Można też jajka gotować i moczyć w łupinach orzecha włoskiego.

3

Ciemnobrązowy - tu stosuj gotowanie w mocnym naparze z dobrej, mielonej kawy.

4

Zielony - jajka dość długo trzeba gotować i moczyć w roztworze wody ze sporą garścią oziminy. Można też je gotować w szpinaku lub młodej trawie.

5

Czerwony i fioletowy - uzyskasz gotując jajka w lekko zakwaszonym soku z aronii czy wiśni lub w łuskach czerwonej cebuli.

6

Niebieski - uzyskuje się przez gotowanie jajek w wodzie z czerwoną kapustą.

7

Różowo-czerwony - to efekt moczenia jajek w wywarze z buraków.

8

Uwagi i spostrzeżenia

  • By jajka nie pękały podczas gotowania, przed włożeniem do wody nakłuj ich szersze końce.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
  1. Katarzyna Kozik

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 24.03.2010

    Komentarze

    Stare, sprawdzone i naturalne.

    Supr sposób:)nie z chemia:)

    super

    Ja znalam tylko sposob z cebula

    Dla mnie również inne metody za wyjątkiem cebuli to nowość. Dziękuje i na pewno skorzystam

    dziekuje za przypomnienie

    O cebuli i burakach słyszałam, ale reszta jest dla mnie nowością. Za niedługo święta to sprawdzę nowo poznane metody ;) Takie farbowanie jest dobre, gdy nie mamy w sobie duszy artysty, a dzieci wyrosły z malowania, dają prosty, ale przyjemny dla oka efekt.

    Super. Ja znałam tylko cebulę

    Stare, dobre sposoby. Piątka za przypomnienie :-)