Jak nie wznosić toastów na weselu?

Jednym ze zwyczajów podczas uroczystości weselnych jest wznoszenie toastów. Trzymając się tradycji wygłaszamy mowy w trakcie wesela, nie zawsze znając obowiązujące normy i zasady. Co więcej, niekoniecznie zdajemy sobie sprawę z popełnianych błędów i gaf. Ku przestrodze poniżej znajdziecie przykłady najczęściej pojawiających się pomyłek.

1

Pierwsza kwestia to wyczucie chwili. Nie wznosimy toastu:

* przed przystawkami,
* w trakcie jedzenia,
* podczas tańca.

Szukamy odpowiedniego momentu, najlepiej między posiłkami lub piosenkami, gdy goście z chęcią wysłuchają naszej mowy. Na pewno nikt nie ma ochoty przemawiać do pustych krzeseł.

2

Przed wzniesieniem toastu, nie należy dzwonić sztućcami w kieliszek. Wbrew obiegowej opinii i scenom znanym z filmów, nie powinno się stukać w szkło - to niegrzeczne. Lepszym rozwiązaniem jest podniesienie kieliszka, by wzbudzić zainteresowanie innych, a jeśli to nie pomoże, należy głośno poprosić o uwagę.

3

Przed przemową należy upewnić się, że wszyscy goście mają pełne kieliszki lub szklanki - w przypadku osób niepijących. Należy pamiętać, że to panowie dolewają paniom alkohol, nigdy na odwrót. Gdy już uwaga gości została skupiona na mówcy, ten odkłada kieliszek i dopiero zaczyna wznosić toast. Zgodnie z obowiązującymi normami niedopuszczalne jest trzymanie kieliszka podczas przemowy.

4

W trakcie mowy nigdy nie stoi się tyłem do innych. Ważne też, żeby przedstawić się, gdyż nie wszyscy goście mogą znać mówcę.

5

Jeśli chodzi o sam toast:

* nie należy mówić o rzeczach nieznanych pozostałym gościom,
* należy bezwzględnie unikać wulgaryzmów,
* nie należy mówić o rzeczach wstydliwych, sprawiających przykrość, bądź żenujących, szczególnie dla pary młodej (jeżeli macie wątpliwość czy dany żart lub historyjka mogłyby zawstydzić jej bohatera - zapytajcie o to koniecznie osoby zainteresowane przed toastem),
* nie wolno nikogo obrazić (j.w.),
* nie zanudzajcie gości długimi, nieciekawymi anegdotami,
* nie powinno wznosić się toastu, gdy wypiło się za dużo alkoholu (po co narażać się na śmieszność)
* toast powinien być wcześniej przygotowany - nawet jeżeli ma wyglądać jak improwizacja, lepiej ją wcześniej przemyśleć i spisać

6

Pamiętajcie o tym, że toast wznosimy szampanem lub winem, a nie wódką. Po przemowie nie wypijajcie całej zawartości kieliszka na raz, wzięcie jednego łyka w zupełności wystarczy. Kieliszek trzymamy za nóżkę, a nie za czaszę.

7

Nie należy też przesadzić z ilością wznoszonych toastów, co za dużo to niezdrowo, toastami też można się znudzić. Pamiętajcie o kulturze osobistej, jeśli ktoś inny wznosi toast, nie przeszkadzajcie mu rozmową, jedzeniem, czy wychodzeniem w trakcie. Nie przerywajcie innym, gdy mówią, to bardzo denerwuje i dekoncentruje.

Niektóre z prezentowanych produktów kupicie w sklepie www.Sklep.Fajnewesele.pl

Przeczytaj teraz:

  1. Fajne Wesele Zaradni.pl Fajne Wesele Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 22.07.2010

Komentarze

Fajna porada:)