Jak dobrze wyliczyć koszty wesela?

Dobre wyliczenie kosztów wesela pozwala na rozporządzenie naszym budżetem przeznaczonym na ten cel. Żeby nie zaciągać kosztownych kredytów w trakcie organizowania uroczystości, należy rzetelnie się za to zabrać na długo przed planowanym ślubem.

1

Koszty formalności to wydatek około 80 zł (obejmuje m.in. opłatę skarbową w USC, ofiarę na Kościół, zapowiedzi, organistę, wydanie odpisu aktu urodzenia).

2

Koszt podstawowy przyjęcia w restauracji to około 80 zł na osobę, zależy od jakości i prestiżu miejsca, w którym urządzamy wesele.

3

Na dekoracje powinniśmy przeznaczyć od 200 do 400 złotych.

4

Alkohol wynieście nas średnio po 25 zł na gościa.

5

Oprawa muzyczna mieści się w granicach 1000-2000 złotych.

6

Videofilmowanie, w zależności od firmy może nas wynieść od 1000 do nawet 3500 złotych. Fotografowie liczą sobie około 10 zł za jedno zdjęcie.

7

Zakup sukni ślubnej to wydatek od 400 do 1500 zł, czasami więcej, w zależności od naszych możliwości finansowych. Natomiast ceny wypożyczenia zaczynają się od 300 złotych.

8

Koszty wypożyczenia smokingu są podobne, co sukni ślubnej (od 300 zł), ale jego kupno to już koszt około 1000 złotych. Zdecydowanie tańszy jest garnitur (można zakupić go już od 300 zł).

9

Na zakup dodatków powinniśmy przeznaczyć odpowiednio: około 400 zł dla Pani Młodej i 300 dla Pana Młodego (buty, muszka, welon itd.)

10

Usługi kosmetyczne dla przyszłej Panny Młodej to średnio również około 300 zł.

11

Wiązanka ślubną kosztuje od 50 do 200 złotych.

12

Na obrączki wydamy powyżej 500 złotych.

13

Samochód z ustrojeniem to koszt od 200 do 2000 złotych

14

Ponadto należy wliczyć ceny zaproszeń, przeważnie 1 zł za sztukę oraz miejsca noclegowe dla gości, których ceny zaczynają się od 60 zł za osobę.

15

Przydatnym narzędziem jest kalkulator ślubny, który jest dostępny na stronie http://kalkulator.weselny.prv.pl/.

Galeria

zdjęcie
  1. Autor Zaradni.pl Autor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 03.08.2009

Komentarze

zgadzam się, są optymistyczne a w dodatku zawsze dojdzie coś nowego:(

Zgadzam się że koszty zamieszczone w poradzie są bardzo zaniżone. Sama brałam ślub rok temu i za same zapowiedzi trzeba było zapłacić 50zł+opłata skarbowa też koło 70zł a za osobę w restauracji musimy liczyć obecnie już ok.180zł.
Cena oprawy cmuzycznej?Też wątpliwa bo 2000zł płacimy za DJa a nie za cały zespół bo oni biorą ok. 5000zł a cena za jedno zdjęcie to 40zł. Poza tym obrączki za 500zł to takze wątpliwa sprawa za nasze zapłaciliśmy 1800zł i nie są to obraczki z luksusowego salonu.
Ktoś kto zasugeruje się ta poradą i skonsultuje te ceny z rzeczywistością może się nieźle rozczarować kiedy to się okaże że koszt wesela jest dwa lub trzy razy wyższy.

Obawiam się, że powyższe kwoty są zdecydowanie zbyt optymistyczne!
Koszty mogą się kształtować różnie, zależą także od miasta, w którym organizujesz wesele (np. restauracja w większych miastach są sporo droższe). Fajnie, że wyliczyłaś praktycznie wszystkie koszty.