Jak znaleźć dobrą pracę?

Przede wszystkim nie wolno zniechęcić się, jeśli po raz pierwszy usłyszymy, że nie dostaniemy tej pracy, na którą się chcieliśmy załapać:)

  • CV, życiorys, list motywacyjny
1

Co na początek? Musisz nauczyć się poszukiwać pracy. To ważna umiejętność, bez której ani rusz. Prześledź wszystkie oferty pracy. I znajdź tę, która Ci odpowiada.

2

Określ swoje umiejętności, które przydadzą Ci się na tym stanowisku. Znajdź za i przeciw: czy ta praca odpowiada Twoim umiejętnością.

3

Zadzwoń i zapytaj, czy praca jest aktualna. Jeśli tak - umów się na spotkanie.

4

Przygotuj wszelkie ważne dokumenty: CV, życiorys, list motywacyjny, podanie. Wszystko jest ważne. Pisz w tych dokumentach samą prawdę. Nie pisz nic o kursach nie ukończonych, to samo tyczy się szkół. Zastanów się nad tym, czy ukończone kursy przydadzą Ci się do tej pracy. Jeśli są jakieś potrzebne do pracy, zamieść informację w liście motywacyjnym, że chętnie zapiszesz się na kolejne kursy.

5

Zbierz potrzebne dokumenty: zdjęcia, dowód, CV, życiorys, list motywacyjny i podanie. Włóż to wszystko do teczki.

6

Dzień wcześniej sprawdź, czy masz wszystko i nastaw budzik jeśli spotkanie jest rano, odpowiednio ok. 2-3 godziny przed spotkaniem.

7

W dzień rozmowy zjedz śniadanie, wykonaj poranną toaletę i ubierz się na galowo, np. w garnitur.

8

Teraz pora wyjść na rozmowę. Udaj się na nią tak, aby być ok. 20 minut wcześniej. Pięć minut przed rozmową przestań się denerwować, weź głęboki oddech i pomyśl o czymś przyjemnym.

9

Podczas rozmowy mów tylko prawdę (!). Nie przechwalaj się zbytnio. Pracodawcy tego nie lubią za bardzo. Powiedz, że chętnie podejmiesz się nowych wyzwań i jeśli to potrzebne, zapiszesz się na potrzebne kursy. Po zakończeniu rozmowy podziękuj za poświęcony czas i pożegnaj się kulturalnie. Poproś o informację, ile należy czekać na ewentualną odpowiedź.

10

Teraz należy czekać na telefon.

  1. Autor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 30.09.2010

Komentarze

Oczywiście, grunt to pozytywne myślenie i według mnie również dobrze obrana strategia. Moim zdaniem jeśli ktoś ma problem z pozyskaniem danego stanowiska to dobrze jest skorzystać z pomocy. Coś w tym stylu - http://karierakoncept.pl/. Kto jak nie ekspert od hr pomoże w dobrym przygotowaniu się do rozmowy czy nawet napisaniu odpoweidniego cv - co jest wielką sztuką.