Jak zmotywować się do działania?

Wyznaczyliśmy sobie cel. Chcemy go osiągnąć, lecz na drodze stoją same przeszkody... co zrobić, by dodać sobie zachęty?

1

Plan działania.
Łatwiej coś wykonać, gdy zaplanujemy jak to zrobić. Planujesz odwiedzać siłownię 3 razy w tygodniu? uczyć się angielskiego pół godziny dziennie? Niezależnie od celu wkomponuj go w swój terminarz tak, by nie kolidował z innymi zajęciami i zawsze był na niego czas.

2

Początki zawsze trudne.
Nigdy nie zniechęcaj się początkowymi trudnościami. Pięć razy się nie uda, a za szóstym wyjdzie świetnie, pod warunkiem, że dotrwasz do szóstego razu. Traktuj każdą porażkę jako lekcję, dzięki której następnym razem nie popełnisz tego samego błędu.

3

Razem raźniej!
Jeżeli to możliwe, namów kogoś by towarzyszył Ci w drodze do osiągnięcia celu. Razem łatwiej się motywować, a zdrowa rywalizacja sprawi, że oboje nie odpuścicie! ;)

4

Rozmawiaj o swoim celu z kimś bliskim i dziel się swoimi odczuciami.
To ważne szczególnie, gdy zmieniasz coś ważnego w swoim życiu. Dzięki temu nie będziesz czuł się osamotniony w działaniu i będziesz mógł "wygadać się" gdy sytuacja zacznie Cię przerastać. Patrząc na wszystko z boku dużo łatwiej o obiektywną ocenę.

5

W chwili zwątpienia usiądź i napisz na kartce, dlaczego chcesz osiągnąć cel. Co cię do tego skłoniło, dlaczego chciałbyś to osiągnąć, co zrobisz po osiągnięciu celu. To pomoże Ci przekonać się, ze warto dalej działać.

6

Nie wszystko musi być idealnie.
To, że raz opuścisz trening czy zajęcia to nie koniec świata. Ważne jest, byś wrócił do tego , co zaplanowałeś. Dni przerwy się zdarzają i są nieuniknione bo nie zawsze da się wszystko zaplanować, musisz jednak wiedzieć, ze najważniejszy jest powrót do wyznaczonego planu.

7

Stawiaj sobie wyzwania.
Łatwo jest popaść w rutynę. Aby tego uniknąć, staraj się tak modyfikować działania, aby nie stały się codziennością. Podnoś poprzeczkę a unikniesz nudy i dążenie do celu stanie się ciekawym wyzwaniem, a nie nudnym zajęciem.

Przeczytaj teraz:

  1. Sonia W

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 30.03.2013

Komentarze