Jak zatrudnić się w Wielkiej Brytanii?

Wyjazd do pracy w innym kraju to idealne rozwiązanie, szczególnie dla studenta. Jakich formalności trzeba dopełnić i co należy zrobić w pierwszej kolejności?

1

Insurance Number - to rodzaj polskiego numeru PESEL połączonego z polisą ubezpieczeniową. Nie można bez niego legalnie pracować w Wielkiej Brytanii. Nadaje go Departament of Work and Pensions, do którego należy się zgłosić od razu po przyjeździe. Numer można dostać w najbliższym Jobcentre. Dzwonimy i umawiamy się na rozmowę. Numer nadawany jest jednorazowo i na całe życie.
Więcej: http://www.polska-anglia.co.uk/national%20insurance%20number.htm

2

Home office - to brytyjski urząd spraw wewnętrznych. Polacy, chociaż mogą pracować na terenie całej UE, podlegają rejestracji pracowników. Jeżeli zatrudniamy się po raz pierwszy, musimy zapłacić 90 £. Kolejne rejestracje (w razie zmiany miejsca pracy) opłaca pracodawca. Dokumenty i szczegółowe instrukcje na temat rejestracji przekazuje pracodawca.

3

Revenue (właść. HM Revenue&Customs) - czyli angielski urząd podatkowy. Z Wielką Brytanią możemy rozliczyć się raz na 6 lat i do 6 lat wstecz. Warto starać się o zwrot nadpłaconego podatku, jeżeli nie przekroczyliśmy kwoty wolnej od opodatkowania, to nawet do 300 £.

4

Uwagi i spostrzeżenia

  • Studenci płacą w Anglii najniższe podatki.

  • http://www.zaradni.pl/porada/2773,jak_wyjechac_za_granice_i_znalezc_tam_prace

  1. Bartosz Sosiński

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 03.10.2010

Komentarze

Na wiele komentarzy krytycznych, tylko Pan się oburza. Jeszcze raz powtarzam to jest moje prawo do krytyki i z niego korzystam aby ten portal nie zszedł "na psy". Jeśli za krytykę w komentarzu obraża się piszącego, a potem odwraca kota ogonem to uważam że polemika nie ma więcej sensu. Niech lepiej ocenią to inni czytelnicy. Jeszcze raz powtarzam więcej samokrytyki.

Do tej pory natknęłam się wyłącznie na Pana skrajnie negatywne komentarze. Wierzę, że ich celem nie jest wyłącznie sprowokowanie każdego pokrzywdzonego autora do przejrzenia wszystkich Pana porad i sztucznego wywołania komentarzy pod nimi. Inaczej jest to właśnie zachowanie poniżej pasa, które mi Pan zarzucił.

Nie czyta Pan dokładnie porad, które Pan krytykuje i odnosi się Pan do treści, która w rzeczywistości nie była w poradzie zamieszczona, co dokładnie widać w Pana wypowiedzi pod poradą: http://www.zaradni.pl/porada/2724,jak_wyczyscic_stare_monety.

Obraża mnie Pan już odmawianiem zdrowego rozsądku i samokrytyki. Jeżeli trudno Panu zweryfikować, jakie komentarze nie powinny mieć miejsca, dobrym sposobem jest przemyślenie, czy życzyłby Pan sobie takiego podsumowania Pańskiej porady.

Nasze porady służą nie tylko członkom portalu zaradni.pl ale także innym użytkownikom sieci, dlatego powinniśmy się nawzajem wspierać i motywować do tworzenia kolejnych porad, tak jak było to do tej pory.

Bardzo przepraszam, ale na czarne nigdy nie powiem białe. Po to jest rubryka na komentarze aby pisać i te pozytywne i te negatywne.Oskarżanie mnie o internetową agresję jest poniżej pasa. Wiele pozytywnych komentarzy też zamieściłem pod ciekawymi poradami, i to nie typu: ciekawe, fajne, super czy temu podobne. Ja nikogo nie obrażam i nie życzę sobie obrażania za to, że zdarza się mi pisać krytyczne komentarze. Zapisując się na ten portal takie prawo też dostałem. Czy jeśli ktoś napisze np. jak policzyć łapy psa to mam napisać, że to super porada. Trochę więcej rozsądku i samokrytyki.

To kolejny Pana krytyczny komentarz, który czytam (nie tylko w odpowiedzi na moje porady, ale również innych użytkowników). Być może wybrał Pan sobie niegrzeczny sposób na zaistnienie w społeczności Zaradni.pl i być może na razie krytykowanie porad innych użytkowników przynosi Panu jakieś korzyści, jednak nie zmienia to faktu, że Pana zachowanie jest zwyczajną internetową agresją. Warto przyczynić się do budowania pozytywnej atmosfery na forum i zadać sobie trud docenienia cudzej pracy nawet, jeżeli posiada się nieco odmienne zdanie.

Porada jak na tak ważną decyzję życiową bardzo skromna. Jeśli ktoś decyduje się na wyjazd do pracy za granicę powinien zapoznać się z wieloma poważnymi sprawami. Taką wiedzę uzyska na specjalnych stronach internetowych, w odpowiednich ambasadach, lub specjalnych biurach pomagających w znalezieniu pracy za granicą. Tego typu porady moim zdaniem mijają się z celem.

ciekawe