Jak być profesjonalistą?

Każdy z nas w pracy stara się zachowywać możliwie profesjonalnie, tak, aby dyskretnie wytworzyć wokół siebie aurę profesjonalizmu, która dla innych będzie znakiem, że maja do czynienia z prawdziwym specjalistą w swej dziedzinie.

1

Przykładaj się do pracy.

Profesjonalizm musi mieć u swych podstaw dobrze wykonaną pracę. Obowiązki służbowe należy zatem wykonywać w pierwszej kolejności, nie możemy zalegać ze zleconymi nam zadaniami, ponieważ za dużo czasu spędzamy, czytając artykuły w internecie lub rozmawiając z kolegami z pracy.


2

Dokształcaj się.

Zdobywaj dodatkowe umiejętności podczas różnych kursów, zapisz się na studia podyplomowe. Dzięki temu będziesz bardziej wartościowym pracownikiem i zwiększysz swoje szanse na awans.


3

Staraj się wiedzieć możliwie dużo na różne tematy.

Profesjonalista to człowiek inteligentny, obyty w świecie. Warto zatem mieć możliwie dużą wiedzę ogólną, która sprawi, że będziemy powszechnie postrzegani jako ludzie o szerokich horyzontach myślowych.


4

Ubieraj się odpowiednio.

Nawet jeżeli jesteśmy świetnymi pracownikami, zbyt ekstrawagancki lub niedbały strój może sprawić, że będziemy odbierani jako osoba nie do końca na swoim miejscu. Warto zatem postarać się o kilka klasycznym zestawów do pracy, które będą eleganckie i dobrej jakości.


5

Mów odpowiednio.

Jeśli ktoś chce być postrzegany jako profesjonalista, nie może w żadnym razie używać kolokwializmów czy tez wulgaryzmów. Język tego rodzaju nie pomaga bynajmniej w wywarciu dobrego wrażenia. Pamiętajmy o tym i starajmy się mówić pełnymi zdaniami, nie jąkając się.


Przeczytaj teraz:

  1. Autor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 09.09.2010

Komentarze

fajna porada

Ostatnio zmieniony: 2013-02-27 20:20:16