Jak zdać egzamin praktyczny na prawo jazdy?

Gdy zdawałem egzamin na prawo jazdy, zwykłem nazywać drzwi od WORD-a "wrotami potępionych". Miałem ku temu realne powody - niestety nie należę do ludzi, którzy zdali egzamin praktyczny na prawo jazdy za pierwszym razem. Okazało się jednak, że za bardzo panikowałem. Egzamin na prawo jazdy naprawdę nie jest trudny. Ten poradnik pozwoli Ci podejść do tej tematyki z większym dystansem i większą pewnością siebie.

  • Ukończony kurs na prawo jazdy.
  • Państwowy egzamin teoretyczny zakończony wynikiem pozytywnym.
1

Zasada numer jeden: no stress. Nie idziesz na egzamin po to, by Cię oblano. Idziesz na egzamin po to, by popisać się przed egzaminatorem, jak wiele potrafisz.

2

Zamiast się bać, patrz uważnie na drogę, obserwuj otoczenie, reaguj na znaki i polecenia egzaminatora.

3

Zaparowane szyby do przetarcia, kontrolki, klimatyzacja, sprawdzenie napięcia pasów bezpieczeństwa - jeżeli dbasz o takie szczegóły, dajesz sygnał egzaminatorowi. Sygnał taki na pewno będzie odebrany pozytywnie.

4

Nie bierz egzaminatora na litość. Oni tego nienawidzą. Podobnie należy unikać wciętych dekoltów (szczególnie, jeśli jesteś facetem:-D ), łapówek i innych podobnych. Pamiętaj, że w samochodzie jest kamera i egzaminator nie nabierze się na żaden idiotyczny trik.

5

Niektórzy zalecają, by nie obnosić się przed egzaminatorem z komórką i portfelem. Nie wiem, ile w tym prawdy (być może to tylko plotka), ale podobno chętniej oblewają "szpanerów".

6

Przed egzaminem poproś instruktora (nie egzaminatora!) by pokazał Ci wszystkie "jadowite" miejsca w Twoim mieście.

7

Powodzenia!:-)

8

Uwagi i spostrzeżenia

  • No stress:-)

  • Nie idź na egzamin, gdy nie czujesz się kompetenty, by go zaliczyć. Lepiej zainwestuj w dwie lub trzy dodatkowe lekcje.

  • Jeżeli uczyłeś się na innym samochodzie, a egzamin jest na innym (np. z powodu różnych lokacji odbycia kursu i egzaminu), koniecznie zainwestuj w dodatkowe lekcje.

  • Niektórzy egzaminatorzy stylizują się na bezemocjonalne cyborgi, które mało mówią podczas jazdy. Nie bój się, to dobry znak - nie chcą Cię rozpraszać podczas jazdy:-)

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Łukasz FrochŁukasz Froch

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
    1. 02.11.2010

    Komentarze

    Wzięcie dodatkowych jazd w innym ośrodku może okazać się dobrym pomysłem. Mamy wtedy możliwość spojrzenia na nasze umiejetności przez innego instruktora.

    Powodzenia ;-)

    Za miesiąc będę podchodził do egzaminu. Z pewnością skorzystam z tych wskazówek. Pozdrawiam!

    ja mam to szczęście, i udało mi się za pierwszym razem :) jeździłem ze świetnym instruktorem, panem Piotrem z krakowskiej adrena-l-ina.pl, którego serdecznie pozdrawiam! Często powtarzał, że stres potrafi zabrać grubo ponad 50% naszych umiejętności, dlatego należy nad tym panować :)