Jak obliczyć objętość, pole i przekątną sześcianu?

Potrzebujesz obliczyć pole powierzchni, objętość lub przekątną sześcianu? Sprawdź jak to zrobić.

1

Zacznijmy od objętości. Potrzebujemy znać długość boku sześcianu. Aby obliczyć objętość musimy podnieść długość boku do potęgi trzeciej.
Przykład:
długość boku kwadratu = 5cm
5 cm ^ 3 = 5 cm * 5 cm * 5 cm = 125 cm sześciennych.

2

Teraz przejdźmy do pola powierzchni ścian sześcianu. Podobnie jak w przypadku objętości i tu potrzebna nam jest długość boku sześcianu.
W sześcianie wszystkie ściany są jednakowymi kwadratami. Najpierw musimy podnieść długość boku do potęgi drugiej. Następnie otrzymany wynik należy pomnożyć przez 6 - liczbę ścian sześcianu.
Przykład:
długość boku sześcianu = 6 cm
6 cm * 6 cm = 36 cm kwadratowych.
36 cm * 6 cm = 216 cm kwadratowych.

3

Na koniec obliczymy przekątną sześcianu. Tak samo, jak w przypadku pola powierzchni i objętości i tu potrzebujemy znać długość boku sześcianu.
Aby obliczyć długość przekątnej mnożymy długość boku przez pierwiastek z 3 (w przybliżeniu 1.73).
Przykład:
długość boku sześcianu = 5 cm
5 cm * 1,73 = 8,65 cm

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
  1. Norbert Gajecki Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 14.01.2011

Komentarze

Jestem raczej za przedstawianiem ogólnych prawideł, a nie podawaniu zasad działania dla każdej bryły z osobna, ale poradzie w sensie merytorycznym nie mam nic do zarzucenia. Widzę jednak, że to maniera Autora, która może kłuć w oczy...

Ludziom z podstawówki i gimnazjum może się przydać.
Z ciekawości ile taka porada ma wejść.